معتمدی: مشکلی برای وزنه زدن در یک وزن بالاتر ندارم/ تلاش می‌کنم بازگشت بهتری به میادین داشته باشم

9:45 - 08 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۱۳۳۰
ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان گفت: برای نخستین بار در اوزان ۱۰۲ و ۱۰۹ کیلوگرم دارای رنک یک و سه جهان هستم که نشان می‌دهد توانایی زیادی دارم.

رسول معتمدی در گفت‌وگو با میزان، درباره قرار گرفتن در رده نخست رنکینگ دسته 102 کیلوگرم وزنه‌برداری جهان، اظهار داشت: خوشحالم برای دومین سال متوالی رنک یک جهان را در وزن ۱۰۲ کیلوگرم‌ به خودم‌ اختصاص دادم و این موضوع اتفاق بسیار بزرگی است که آن را به فال نیک می‌گیرم. این مسأله نشان می‌دهد طی ۲ سال گذشته کم‌ نگذاشتم و هر آنچه در توان داشتم ارائه دادم.

وی افزود: از همه مهمتر روند رو به رشدی که داشتم را حفظ کرده‌ام.‌ قطعاً پشت این‌ موفقیت بزرگ یک مجموعه و گروه حضور داشتند تا بتوانم‌ این‌ اتفاق را رقم بزنم. اگر آنها مرا کمک نمی‌کردند، بدون شک این موفقیت هم حاصل نمی‌شد. اتفاق بهتر و جالب‌تر هم اینکه برای نخستین بار در اوزان ۱۰۲ و ۱۰۹ کیلوگرم دارای رنک یک و سه جهان هستم که نشان می‌دهد توانایی زیادی دارم.

*یکی، ۲ ماه دیگر تمرین با میله را شروع می‌کنم

دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان 2021 جهان در مورد آسیب‌دیدگی‌ اخیرش عنوان کرد: با مصدومیت در مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری حضور در قهرمانی 2022 جهان را از دست دادم، این بدشانسی اتفاق ناراحت‌کننده‌ای برایم بود، اما تلاش می‌کنم بازگشت خوب و بهتری به میادین داشته باشم. البته خواه یا ناخواه مصدومیت در ورزش امری طبیعی است و بروز حادثه برای هر ورزشکاری رخ می‌دهد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. این موضوع کمک می کند تا با تجربه بهتری مسیرم را جلو ببرم. حتی در این مدت و پس از مصدومیت، شخص سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون زحمات زیادی برای رفع آسیب‌دیدگی‌ام انجام داد. همچنین کنار آن هم یک مجموعه به نحو احسن کار را پیش بردند تا همه چیز به خوبی دنبال شود.

قهرمان وزنه‌برداری در خصوص آخرین وضعیت عضله دست چپش تاکید کرد: روز دوشنبه آتل دستم را باز کردم و به توصیه دکتر کامرانی مجدداً عکس گرفتم. طبق تشخیص پزشک، وضعیت پارگی عضله بهبود پیدا کرده است. در دو هفته گذشته تمرینات بدنسازی را بدون فشار روی دست چپ ادامه دادم. قرار بر این است که هر دو هفته یک بار ویزیت شوم تا در زمان مناسب بتوانم تمرینات اصلی را شروع کنم، اما پیش‌بینی خودم این است که از یکی، دو ماه آینده بتوانم بدنسازی و تمرینات سبک مثل تمرین با کش و کمی تمرین با میله را انجام دهم.

*آهسته آهسته به تمرینات بازخواهم گشت

وی ادامه داد: کامرانی، پزشک معالجم خیلی تلاش کرد و از این بابت از او کمال تشکر و قدردانی را دارم تا بازگشت زودهنگامی به تمرینات داشته باشم. هر زمان که پزشک معالجم، مجوز آغاز تمریناتم را بدهد با فکر بهتر و قدرت بیشتر، آهسته آهسته به تمرینات بازخواهم گشت تا خودم را برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک 2024 پاریس آماده کنم.

معتمدی درباره اینکه با صلاحدید کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری در دسته 109 کیلوگرم وزنه خواهم زد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بازی‌های آسیایی رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم برگزار نخواهد شد، باید دید صلاح کادرفنی برای انتخاب شدن در دسته ۱۰۹ کیلوگرم چه شخصی است، اما اگر صلاح بدانند و تا آن زمان به آمادگی مطلوب برسم مشکلی ندارم‌ که مانند قهرمانی آسیا در بحرین به یک وزن بالاتر بروم. در وزن ۱۰۹ کیلوگرم وزنه بزنم البته باز همه چیز منوط به انتخاب و نظر نهایی کادرفنی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *