رئیس کل دادگستری استان ایلام: پیشگیری از سرقت نیازمند اقدامات به هنگام است

9:33 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۱۲۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: برای پیشگیری از سرقت نیازمند اقدامات به هنگام و از بین بردن بسترهای وقوع سرقت(پیشگیری وضعی) هستیم و در این زمینه نقش نیروهای انتظامی و امنیتی و هماهنگی و تبادل اطلاعات بین آنان بسیار موثر است.

خبرگزاری میزان - عمران علی محمدی در جمع اعضای کمیته پیشگیری از سرقت استان ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و تقدیر و تشکر از زحمات انجام شده در راستای پیشگیری از سرقت اظهار کرد: مسئله سرقت بویژه سرقت از منازل علاوه بر مشکلات اقتصادی، نگرانی روانی بسیاری در جامعه برای شهروندان ایجاد می کند.

وی افزود: برای پیشگیری از سرقت نیازمند اقدامات به هنگام و از بین بردن بسترهای وقوع سرقت(پیشگیری وضعی) هستیم و در این زمینه نقش نیروهای انتظامی و امنیتی و هماهنگی و تبادل اطلاعات بین آنان بسیار موثر است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: شناسایی مناطق پرخطر، کشف اموال مسروقه، برخورد قاطع قضایی با مال خرها، توجه ویژه مدیران به حفاظت از اماکن و اموال دولتی، دستگیری به موقع و برخورد قاطع با سارقان و استفاده از ظرفیت نیروی بسیج مردمی می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

علی محمدی گفت: علیرغم همه اقداماتی که در راستای پیشگیری از سرقت انجام می گیرد اما متأسفانه همچنان شاهد وجود وضعیت مطلوبی در زمینه سرقت نیستیم که این مسئله زیبنده استان نیست.

روشنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این جلسه گفت: جرم اول کشور و استان در چند سال گذشته سرقت بوده است به طوری که بیشترین آمار پرونده های ورودی به قوه قضاییه در سال 1400 نیز مربوط به سرقت مستوجب تعزیر بوده است.

وی با بیان اینکه سرقت در مقایسه با دیگر جرایم در سطح استان در رتبه بالایی قرار دارد افزود: پیشگیری مؤثر این پدیده نیازمند هماهنگی و هم افزایی و ارتقاء مسئولیت پذیری در انجام وظایف و تکالیف قانونی، جلوگیری از موازی کاری و همچنین نظارت و پیگیری اجرای مصوبات از سوی همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *