امیرعبداللهیان: حامل پیامی از رئیس‌ جمهور برای سلطان عمان هستم/نقش مسقط در نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین مذاکرات رفع تحریم‌ها

23:56 - 06 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۱۱۰۱
وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به مسقط گفت که حامل پیامی از رئیس‌ جمهور برای سلطان عمان است.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به مسقط، پایتخت عمان گفت: همواره تهران و مسقط رایزنی‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در موضوعات مورد علاقه داشته‌اند؛ عمان هم همواره یک مرکز گفت‌وگوی منطقه‌ای در مسائل متنوعی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: مقامات عالی عمان همیشه در رابطه با بحران‌های منطقه ای نقشی خیرخواهانه ایفا کرده است.

وزیر امور خارجه در ادامه اظهار کرد: این سفر فرصتی برای مرور موضوعات دوجانبه بیشتر و مسائلی که باید شتاب بیشتری برای تحقق یابند، است؛ همچنین بحران در یمن، بحران در افغانستان و بحران در اوکراین از موضوعاتی هستند که در گفت‌وگوها با مقامات عمانی مطرح خواهند شد.

امیرعبداللهیان، بیان کرد: من حامل پیامی از جانب رئیس جمهور برای سلطان عمان هستم که در گفت‌وگوهای فردا با وی، این پیام را تسلیم خواهم کرد؛ ضمن این که با سلطان عمان درخصوص موضوعات مورد تاکید روسای دو کشور رایزنی خواهم کرد.

وی در بخشی دیگر تاکید کرد: مقامات عمان همواره در موضوع نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین مذاکرات رفع تحریم‌ها جهت برداشتن گام‌های نهایی رسیدن به توافق نقش مثبت و سازنده ای را ایفا کردند؛ در آخرین دیدارم با وزیر خارجه عمان در هفته گذشته در اردن گفت‌وگویی در این باره داشتیم و این گفت‌وگوها فردا هم در چارچوب سوابق موجود میان دو کشور و تلاش‌های سلطان و وزیر خارجه در ماه‌های اخیر و هفته‌های گذشته داشتند، ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه شامگاه سه شنبه در راس هیئتی عازم عمان شد؛ امیرعبداللهیان در این سفر، با مقامات بلند پایه سلطنت عمان به دیدار و گفت‌وگو خواهد پرداخت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *