جزییات انهدام باند کلاهبرداری کارت به کارت در قزوین

16:12 - 11 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۰۶۶
فرمانده انتظامی استان قزوین از انهدام یک باند ۹ نفره کلاهبرداری کارت به کارت توسط پلیس قزوین خبر داد.

جزییات انهدام باند کلاهبرداری کارت به کارت در قزوین

به گزارش خبرنگار گروه جامعه سردار مهدی محمودی، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری کارت به کارت از یک شهروند قزوینی به مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال موضوع شناسایی و دستگیری به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بررسی و تحقیقات اولیه مشخص شد فردی با شماره رایتل با شاکی تماس و با شگرد همیشگی اینکه شماره تلفن همراه شما طی قرعه کشی از طریق شرکت همراه اول از طریق رادیو جوان برنده شده اید وی را به عنوان برنده اعلام و فرد را به پای دستگاه ATM کشانده و با راهنمایی فرد و انجام عملیات بانکی برای واریز هزینه سفر به جای انتقال مبلغ هزینه سفر از حساب شهروند با شگرد خاصی برداشت و به حساب مورد نظرشان واریز می‌کردند.

سردار محمودی بیان کرد: پس از انجام تحقیقات فنی پلیسی توسط ماموران پلیس آگاهی یکی از متهمان در استان البرز شناسایی و حین خرید خودرو در نمایشگاهی از پول حاصل از کلاهبرداری دستگیر شد.

وی خاطر نشان کرد: با دستگیری فرد کلاهبرار، در بازجویی فنی ماموران ۵ نفر همدست خود را معرفی که با هماهنگی و نیابت قضائی اکیپی از کارآگاهان زبده به استان البرز اعزام و ۵ نفر از متهمان نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه متهمان پس از تفهیم اتهام توسط دادسرای استان البرز و صدور قرار مناسب تحویل پلیس آگاهی قزوین شدند افزود: متهمان در بازجویی فنی و پلیسی ۲ نفر سرکرده باند را معرفی که آنان نیز طی عملیاتی دیگر در استان البرز دستگیر شدند.

سردار محمودی تصریح کرد: ۲ نفر سرکرده باند در بازجویی فنی کارآگاهان در ابتدا منکر هر گونه عمل مجرمانه گردیدند ولی با ارائه دلایل فراوان و مکفی و مستندات استخراج شده و همچنین در پی کشف تعداد زیادی کارت عابر بانک و اخذ پرینت بانکی آن‌ها زبان به اعتراف گشودند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه افزود: در تحقیقات بعدی زنی را که در این باند اقدام به پولشویی می‌کرد در استان البرز شناسایی و با هماهنگی قضائی حین خروج از مخفیگاه دستگیر و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

وی خاطر نشان کرد: در تحقیقات فنی عوامل آگاهی متهمان به ۲۴۰ فقره کلاهبرداری در سراسر کشور بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال در این خصوص اعتراف کردند.

سردار محمودی در پایان با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه دارد گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضائی با صدور قرار مناسب قانونی مناسب روانه زندان شدند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *