رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل محاکم تهران: برای خدمت در عرصه قضا نمی‌توان مابه ازای مالی تعریف کرد

13:01 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۵۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: برای خدمت در عرصه قضا به هیچ وجه نمی توان مابه ازای مالی تعریف کرد و صرفا احساس تکلیف، مسئولیت پذیری و علاقه به خدمت هست که موجب پذیرش چنین مسئولیت سخت و سنگین می‌شود.

خبرگزاری میزان- دور جدید جلسات کمیته کاهش اطاله دادرسی با حضور رئیس کل محاکم در مجتمع های قضایی تهران در حال برگزاری است.

نشست تخصصی کمیته رفع اطاله دادرسی در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران به منظور بررسی راهکارهای مقابله با اطاله دادرسی و نحوه اعمال سازوکارهای تشویقی برای کاهش آمار پرونده‌های مسن، با حضور یحیی جعفری برگزار شد.

وی در این جلسه بیان کرد: مدیریت محاکم تهران به حضور پرسنل قضایی و اداری مسئولیت پذیر و پر دغدغه در راستای ارائه خدمت قضایی به خود می بالد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: برای خدمت در عرصه قضا به هیچ وجه نمی توان مابه ازای مالی تعریف کرد و صرفا احساس تکلیف، مسئولیت پذیری و علاقه به خدمت هست که موجب پذیرش چنین مسئولیت سخت و سنگین می شود.

وی با تاکید بر اینکه ماندگاری پرونده پیش از حد متعارف موجب اثرات منفی و اجتماعی و همچنین سلب اعتماد و رضایت مراجعین می شود، اعلام کرد: در این نشست ها ضمن درخواست تسريع و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها، خواستار این هستیم که این امر با محوریت پرونده‌های معوق صورت می پذیرد که تعداد آنها چندان زیاد هم نیست.

رئیس کل محاکم تهران، در این زمینه از قضات شعب رسیدگی خواستند بعد از چند سال از تاریخ انقضای تشکیل پرونده، انتظار می رود به نحو ماهوی و با رویکرد حل و فصل خصومت به صورت واقعی اتخاذ تصمیم شود تا ضمن جلوگیری از نارضایتی، شاهد تولید پرونده‌های دیگر مرتبط با این موضوع نباشیم.

در این جلسه محمد ملایی معاون قضایی و اجرایی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران و دبیر کمیته اجرایی کاهش اطاله دادرسی محاکم با ارائه آمار و عملکرد شعب مجتمع در هشت ماه اول سال جاری و مقایسه آن با شعب حقوقی محاکم تهران و همچنین شعب حقوقی در سطح استان تهران پرداختند.

قضات شریف نیز در این جلسه به بیان دیدگاه های علمی و کاربردی خود پرداختند و پیشنهادهای را ارائه کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *