ترابی: با MRI صغر سنی بازیکن نوجوان شهداب تایید شد/ ویدئوچک از فصل آینده الزامی می‌شود

8:45 - 06 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۳۸۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رئیس سازمان لیگ والیبال گفت: در نظر داریم برای فصل آینده باشگاه‌ها را ملزم به داستن ویدئوچک کنیم.

محسن ترابی در گفت‌وگو با میزان، درباره درگیری و زد و خورد در پایان دیدار تیم‌های کود گلفام و مس کرمان از لیگ دسته یک والیبال، اظهار داشت: پس از پایان بازی و زمانی که بازیکنان دو تیم در حال خروج از زمین بودند، مشاجره لفظی بین چند بازیکن رخ می‌دهد که همین منجر به زد و خوردهای بعدی شد و این درگیری ربطی به جریان بازی نداشت. با توجه به فاصله‌ای که ناظران بازی از زمین داشتند متوجه صحبت‌های بین بازیکنان نشده بودند و به همین دلیل بلافاصله روز گذشته جلسه کمیته انضباطی با دعوت از طرفین برگزار شد. پس از استعماع توضیحات طرفین در نهایت بازیکنان و همچنین دو تیم با ۳۰ جلسه محرومیت و نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی روبرو شدند.

رییس سازمان لیگ والیبال در واکنش به حذف ناگهانی تیم شهداب از لیگ نوجوانان و حضور تیم سایپا در مرحله نیمه‌ نهایی خاطرنشان کرد: پس از شکست تیم‌ سایپا مقابل شهداب، مسئولان باشگاه سایپا با ارائه مستندات به حضور غیرقانونی یکی از بازیکنان شهداب معترض بودند و اعلام کردند که این بازیکن صغر سنی دارد. متاسفانه اطلاعاتی که شهدابی‌ها از این بازیکن در هنگام ثبت نام به فدراسیون داده بودند، اشکالی نداشت، اما در نهایت مشخص شد که این بازیکن بزرگتر از رده سنی نوجوانان است. با شکایت تیم سایپا کمیته پزشکی فدراسیون، MRI مچ دست غیرغالب بازیکن مورد نظر را گرفت و در نهایت معلوم شد که حق با سایپایی‌ها بوده و این بازیکن صغر سنی دارد.

وی افزود: با تایید کمیته پزشکی این پرونده به کمیته انضباطی ارجاع شد. در قوانین ذکر شده که اگر یک تیم در هر مرحله از بازیکن غیرمجاز استفاده کرده باشد، از گردونه رقابت‌ها حذف خواهد شد و به همین دلیل با حذف تیم شهداب، تیم سایپا در نیمه نهایی بازی کرد. این بازیکن در مراحل قبلی هم بازی کرده بود، اما چون مدارک در اختیار فدراسیون از این بازیکن درست بود و تاکنون شکایتی به دست‌مان نرسیده بود، پس از اعتراض سایپا تیم شهداب حذف شد.

ترابی در پایان در مورد استفاده از ویدئوچک،گفت: هر تیمی که برای استفاده از ویدئوچک درخواست دهد، می‌تواند با پرداخت هزینه حدودا ۱۵ میلیون تومانی از دستگاه‌های در اختیار فدراسیون استفاده کند‌. در مرحله پلی‌آف با توجه به اینکه بازی‌ها متمرکز برگزار می‌شود، تمام بازی‌ها با ویدئوچک برگزار می‌شود. همچنین در نظر داریم برای فصل آینده باشگاه‌ها را ملزم به داستن ویدئوچک کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *