قطعی گاز کارخانه‌ها صحت ندارد

11:14 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۳۳۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در رابطه با قطعی گاز کارخانجات، گفت: قطعی گاز به هیچ عنوان صحت ندارد، بلکه گاز تحویلی به کارخانجات کاهش یافته است.

خبرگزاری میزان _ سیف‌الله امیری در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر قطع شدن گار کارخانجات، گفت: قطعی گاز کارخانجات به هیچ عنوان صحت ندارد، بلکه گاز تحویلی به آنها کاهش یافته است و در مجموع روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز تحویل کارخانجات سیمان می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت افزود: قطعی‌های گاز هم با برنامه بوده و برای صنایع فولادی و سیمانی اعمال شده است، اما در تابستان گذشته و در تعامل با وزارت نفت نسبت به تامین سوخت جایگزین (مازوت) برای کارخانجات سیمان اقدام شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با اشاره به عرضه هفتگی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا، تصریح‌کرد: کمبود سیمان در کشور وجود ندارد.

امیری گفت: با وجود کاهش گاز تحویلی به کارخانجات سیمان، اما با تحویل سوخت دوم (مازوت) برنامه‌های تولید به قوت خود باقی است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش شانا، امید قالیباف، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این خصوص در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امروز یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن سیمان عرضه شد و تا آخر سال ۱۳ میلیون تن ذخیره کلینکر در واحدها وجود دارد.

وی عنوان کرد: انتظار جوسازی رسانه‌ای نداریم و با آن برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *