فرزام: قایقران‌ها در دریاچه آزادی تک بعدی تمرین می‌کنند/ در باد نتایج قهرمانی آسیا نمی‌خوابیم

10:52 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۲۸۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: با توجه به در نظر گرفتن شرایط نتایج بسیار خوبی در قهرمانی آسیا گرفتیم.

خبرگزاری میزان - افشین فرزام در گفت‌وگو با روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی، درباره عملکرد تیم روئینگ ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: در رقابت‌های امسال برای اولین بار هم در بخش بانوان و هم آقایان از یک پاروزن در قایق سبک‌وزن و سنگین‌وزن استفاده کردیم و با یک نفر در هر دو ماده مدال گرفتیم که در بخش بانوان هر دو مدال طلا بود. در بخش مردان هم البته انتظار مدال خوش‌رنگ‌تری داشتیم، اما چون یک ماه قبل امیرحسین آنفولانزای سختی گرفته بود و تمرینات او ۲۵ روز تحت تأثیر این بیماری بود، این نتیجه برای اولین تجربه در آسیا بد نبود.

وی در ادامه افزود: در قایق دو نفره سنگین وزن مردان قادری تازه از جوانان به بزرگسالان آمده بود و رضوانی هم اولین اعزام بین‌المللی خود را تجربه می‌کرد. باید بگویم در قایق دو نفره سنگین وزن شرایط سخت است و چین، ازبکستان، هند و اندونزی رقبای سرسختی هستند و قایقرانان ما در این ماده برای اولین بار در اولین حضور خود علیرغم شرایط دشواری که در ارتباط با قایق داشتند، مدال ارزشمندی گرفتند و ازبکستان را در فینال پشت سر گذاشتند.

فرزام تأکید کرد: در بخش بانوان اولین مدال سنگین وزن تک نفره در طول تاریخ روئینگ ایران را توسط نازنین ملایی گرفتیم و ملایی طلای سبک وزن خود را هم برای چهارمین بار تثبیت کرد. ترکیب نازنین ملایی و مهسا جاور در قایق دو نفره با توجه به اینکه جاور چند سال دور بود و هفت هشت ماه بود که در تمرینات حضور داشت، با حضور چین و ویتنام نتیجه خوبی گرفتند و در رشته‌های گروهی برای اولین بار ویتنام را پشت سر گذاشتند. در مجموع باید بگویم نسبت به سال ۲۰۱۹ با تعداد نفرات کمتری حاضر شدیم اما نتیجه بسیار خوبی حاصل شد و در تمام مسابقات دست خالی نبودیم.

سرمربی تیم روئینگ کشورمان راجع به برنامه‌های پیش روی تیم ملی گفت: در بازی‌های آسیایی تیم‌هایی مثل هنگ‌کنگ و ویتنام را داریم که در قهرمانی آسیا خوب کار کرده بودند. اندونزی نیز در آقایان خوب کار کرده است. چین هم اگر در بازی‌های آسیایی نفرات قهرمان المپیک خود را بیاورد کار سخت است و حتی تیم دوم چین هم خوب است. در مسابقات قهرمانی آسیا سه مدال طلا گرفتیم و چین چهار طلا. قطعاً اگر می‌خواهیم به رنگ مدال توجه کنیم شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد. در دریاچه آزادی نصف تمرینات فنی در هزار متر خلاصه می‌شود و قایقرانان تک بعدی کار می‌کنند. قطعاً اگر چند اردوی خارج از تهران و در فضای فنی استاندارد داشته باشیم به آمادگی قایقرانان کمک زیادی خواهد کرد.

فرزام ادامه داد: به هر حال یک برنامه‌ریزی مشخصی برای تمام رشته‌های روئینگ و همچنین تک تک ورزشکاران به فراخور سابقه آن‌ها که در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند، داشتیم. همیشه در برنامه‌ریزی‌ها مواد المپیکی از اولویت خاصی برایم برخوردار است. در قهرمانی آسیا هم قایق دونفره سنگین‌وزن بانوان که صاحب مدال طلا شد قابلیت حضور در دونفره سبک‌وزن را هم دارد و علاوه بر حضور پرقدرت در بازیهای آسیایی با برنامه‌ریزی مناسب برای کسب سهمیه المپیک آماده خواهیم شد. خوشبختانه کم کم به سمت اهدافی که برای خودمان ترسیم کرده‌ایم پیش می‌بریم و این برای ما جای امیدوارکننده‌ای است تا در آینده اتفاقات بهتری برای روئینگ رقم بزنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا میزبانی چین در بازی‌های آسیایی و استفاده آنها از پیست محل برگزاری مسابقات کار را برای مدال‌آوری ما سخت نمی‌کند، تصریح کرد: قطعاً آنها در کشور خودشان به غیر از کمپانی‌های قایق‌سازی که دارند، از قایق‌های آلمانی و ایتالیایی استفاده می‌کنند و این قایق‌ها را در محل مسابقات در اختیار دارند و در کشور خودشان با کیفیت بالایی در شرایط مسابقه شرکت خواهند کرد. ژاپن و هنگ‌کنگ هم قایق‌های خودشان که قایق‌های اروپایی است را همراه می‌آوردند و اینها در مسابقاتی که ثانیه‌ها تأثیر دارد به قایقران کمک می‌کند. در مسابقات قهرمانی آسیا بانوان بچه‌ها با فاصله اول می‌شدند، ولی در مردان صدم ثانیه‌ها ما را به مدال می‌رساند و اگر از قایق‌های بهتری استفاده شود رنگ مدال بهتر خواهد شد. بحث تجهیزات مهم است بحث پیست و شرایط در نتیجه تأثیر دارد.

فرزام همچنین گفت: با توجه به نتایجی که کسب شده و صحبت‌هایی که هم مسئولین فدراسیون و هم ورزشکاران انجام می‌دهند شاهد هستیم که یک روحیه مضاعفی برای کسب مدال خصوصا طلا در بازی‌های آسیایی ایجاد شده که البته از یک طرف این نکته مثبت است اما از نظر من این مسابقات تمام شده و باید یک فصل جدیدی را شروع کنیم و در باد این نتایج نمی‌خوابیم و هر تیمی که بهتر تمرین کند می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. یک بخش این فصل در اختیار کادر فنی و تیم است که نهایت تلاش را خواهیم کرد و یک بخش دیگر هم تدارکی است که برای تیم از سوی کمیته المپیک و فدراسیون فراهم می‌شود. ما اگر مجموع این موارد را بتوانیم به نحو درست پیش ببریم می‌توانیم خوش‌بین باشیم که نتایج خوبی در بازیهای آسیایی کسب کنیم.

سرمربی تیم روئینگ کشورمان در پایان گفت: نقطه قوت ما حضور کادر فنی پویا و فعال در کنار من بود که در بازدهی کار ما تأثیر داشت و آنها کمک حال من بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *