بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب تهران/ حجت الاسلام و المسلمین منتظری: نظارت از دادسراها به طور مستمر انجام می‌شود

10:25 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۱۹۲
دادستان کل کشور با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب تهران با مسئولان و کارمندان این مجموعه قضایی دیدار و از نزدیک در جریان امور قضایی در حال انجام قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - صبح امروز «دوشنبه ۵ دی» حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب تهران از این مکان قضایی بازدید کرد و از نزدیک با بررسی برخی از پرونده‌ها در جریان جزییات موارد قرار گرفت.

وی با حضور در شعب مختلف دادسرای عمومی و انقلاب تهران با کارکنان قضایی از جمله بازپرس‌ها، قضات و معاونان ستادی دادسرای تهران دیدار کرد و در خصوص برخی از پرونده‌های متشکله در شعب و نحوه بررسی آن‌ها موارد را مورد بررسی قرار داد و بر تسریع رسیدگی به پرونده‌های قضایی تاکید کرد.

دادستان کل کشور با بررسی برخی از پرونده‌های قدیمی در شعب دادسرای عمومی و انقلاب تهران که تاکنون رسیدگی به آن‌ها به طول انجامیده است، بر حل و فصل هر چه سریع‌تر این پرونده‌ها و اطاله دادرسی تاکید کرد.

وی در خصوص برخی پرونده‌ها و روند تشکیل آن‌ها مواردی را به قضات شعب دادسرای عمومی و انقلاب تهران، تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه این بازدید، بیان کرد: یکی از وظایف و تکالیف قانونی که به دادستانی کل کشور تعیین شده، نظارت بر دادسراهاست.

بیشتربخوانید

رئیس سازمان زندان‌ها: هیچ‌ کجای دنیا نمی‌توانید میزان حمایت ما از زندانیان را ببینید

وی با بیان اینکه نظارت دادستانی کل بر دادسراها به سه صورت انجام می‌شود، گفت: یکی از روش‌ها به صورت الکترونیکی است که تمام دادسراها را به صورت مرتب تحت رصد و نظارت الکترونیکی قرار می‌دهیم.

دادستان کل کشور اظهار کرد: روش دیگر نظارت‌های موردی است که اگر فردی در خصوص مورد خاصی به دادسرا مراجعه کند و در رابطه با مصداق معینی اظهار گله و شکایت داشته باشد، پرونده را بررسی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه نوع سوم بازرسی ما به صورت میدانی است، گفت: معاون نظارت بر دادسراها، برنامه ریزی منظمی دارد و به صورت مستمر انجام می شود. به صورت معمول ماهانه هیئتی را به استان‌های مختلف اعزام می‌کنیم که اعضای هیئت برای هر استان نسبت به استانی دیگر متفاوت است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه هیات‌های اعزامی به استان‌ها یک هفته در استان مستقر هستند، تصریح کرد: این نفرات تمام ابعاد و قضایای کار را بررسی می‌کنند و گزارش نهایی آن‌ها طی فرایندی پس از بررسی جامع به رئیس قوه قضاییه ارجاع می‌شود.

وی افزود: در صورت وجود اشکالات و نواقص موارد به روسای کل دادگستری‌های استان‌ها و دادسراها منعکس می‌شود و پس از آن نظارت بر اقداماتی که باید صورت گیرد، انجام می‌شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: برای دادسرای استان تهران، همکارانم در قالب هیئت‌های ۲۵ نفره نظارت و بازرسی از دادسرای عمومی و انقلاب تهران را آغاز کردند که به نظر می‌رسد این نظارت سه هفته به طول انجامد چراکه دادسرای عمومی و انقلاب تهران گسترده است‌.

وی با بیان اینکه در نظارت‌های خود به دنبال مچ گیری از همکاران نیستیم، گفت: در بررسی‌ها هم نکات مثبت را خواهیم دید و هم ضعف‌ها و اشکالات را بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *