از ناکامی در جام ملت‌ها تا بی‌توجهی سرمربی تیم ملی به فوتسال/ کجای دنیا از تلویزیون بازیکنان تیم ملی را انتخاب می‌کنند؟

0:41 - 06 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۱۹۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پس از شکست تیم ملی فوتسال به ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیا، کادرفنی تیم ملی از نظرها پنهان شده است.

خبرگزاری میزان - پس از ناکامی تیم ملی فوتسال ایران در آسیا و شکست مقابل ژاپن، کادرفنی تیم ملی فوتسال تا پایان نیم فصل به جز چند بازی هیچکدام از مسابقات لیگ برتر را از نزدیک مشاهده نکرد و می‌توان گفت از نظرها پنهان شده است.

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی در حالی که پیش از این اعلام کرده بود نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر را از نزدیک رصد خواهد کرد، اما پس از این اظهار نظر در چرخشی عجیب عنوان کرد مسابقات را از تلویزیون تماشا می‌کند که متاسفانه از شروع نیم فصل دوم کادرفنی نظاره‌گر هیچ مسابقه‌ای در لیگ نبوده؛ با این حساب بعید است شمسایی و همکارانش حتی این مسابقات را از تلویزیون هم تماشا کرده باشند.

شمسایی که از ابتدای حضورش در تیم ملی سخن از جوانگرایی می‌زد و مدعی تغییر نسل در فوتسال ایران بود چطور می‌تواند با تصاویر تلویزیونی بازیکنان جوانی که مدعی حضور در تیم ملی هستند را شناسایی و دعوت کند؟ چه بسا اینکه وقتی بازیکنان متوجه حضور سرمربی تیم ملی در سالن مسابقه می‌شوند بدون شک با انگیزه و تلاش بیشتری در زمین بازی می‌کنند تا خود را به سرمربی تیم ملی ثابت کنند.

سرمربی تیم ملی در حالی که تا پایان اسفند قرارداد دارد و حضورش در سالن مسابقات وظیفه‌ای شرعی و قانونی است، نه تنها رنج سفر به شهرهای دیگر را به خود نمی‌دهد، بلکه حتی به خود زحمت نمی‌دهد مسابقات نماینده تهران در لیگ برتر را از نزدیک مشاهده کند.

شاید تیم ملی تورنمنت مهمی در پیش نداشته باشد، اما بدون شک چنین روشی برای انتخاب بازیکنان نیز حرکتی غیرحرفه‌ای در سطح اول ورزش جهان محسوب می‌شود و به نوعی بی‌احترامی به باشگاه‌های فوتسال و جوانان جویای نام است. انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال نسبت به این موضوع هر چه سریعتر ورود کنند تا شاهد تضییع حق بازیکنان جوان و عقب ماندگی تیم ملی در جوانگرایی و استعدادیابی نباشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *