لطیفی: استقلال مقابل صنعت‌نفت هوشمندانه بازی کرد/ تیم‌ها دنبال گلزنی روی کرنر و ضربات ایستگاهی هستند

0:30 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۱۴۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: اُفت گلزنی تیم‌ها از زمان ورود کی‌روش به ایران شکل گرفت، زیرا سیستم و رویکرد او مبتنی بر دفاع کردن و ضد حمله است.

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره برتری استقلال مقابل صنعت‌نفت آبادان در هفته سیزدهم لیگ برتر، اظهار داشت: شرایط استقلال با صنعت نفت متفاوت است، یک تیم برای تکرار قهرمانی لیگ برتر می‌جنگند و یک تیم دیگر برای بقا تلاش می‌کند. با توجه به تساوی در دربی، استقلال محکوم به کسب ۳ امتیاز در دیدار با صنعت‌نفت آبادان بود، زیرا در هفته سیزدهم سپاهان صاحب پیروزی شده بود که خوشبختانه استقلال به این امر مهم دست یافت.

وی افزود: شاگردان ساپینتو در این دیدار بازی هوشمندانه‌ای به نمایش گذاشتند، البته صنعت‌نفت آبادان هم نمایش خوبی داشت. علی‌رغم اینکه مدافعان استقلال چند اشتباه داشتند، اما خیلی خوب در زمان هجوم به بازیکنان خط میانی کمک می‌کردند تا در زمینه خلق موقعیت اتفاقات بهتری رخ دهد. البته صنعت نفت آبادان هم بازی خوبی را انجام داد، اما استقلال تیم برتر زمین بود و مستحق کسب ۳ امتیاز در این دیدار بود.

*روند رو به رشد استقلال منظم نیست

کارشناس فوتبال در مورد اینکه استقلال این فصل فراز و فرود زیادی دارد، عنوان کرد: واقعاً مهاجمان استقلال در این دیدار خطرناک بودند هر چند مشکل اساسی در این است که روند رو به رشد استقلال یک روند منظم نیست و بیشتر حالت سینوسی دارد. این معضل که قطعاً می‌تواند در ادامه فصل مشکل آفرین شود باید با برنامه‌ریزی کادرفنی برطرف شود. به طور مثال برخلاف فصل گذشته که استقلال کمتر به حریفان موقعیت می‌داد، اما در این فصل خیلی راحت به تیم‌های حریف اجازه خلق موقعیت می‌دهد. چنانچه بازیکنان صنعت نفت بهتر از موقعیت‌های‌شان استفاده می‌کردند و کم تجربگی نمی‌کردند، استقلال نمی‌توانست دست پر از آبادان بازگردد.

پیشکسوت فوتبال در خصوص اینکه در مسابقات سال‌های اخیر لیگ برتر کمترین میانگین گل به ثبت می‌رسد، تاکید کرد: متأسفانه بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران به جایی رسیده که به جز چند تیم، مهاجمان در امر گلزنی با مشکل اساسی مواجه هستند. به اندازه‌ی مقیاس استاندارد که باید در لیگ ببینیم با مشکل فقر گل زدن مواجه هستیم.

*اُفت گلزنی تیم‌ها از زمان ورود کی‌روش به ایران شکل گرفت

وی ادامه داد: اُفت گلزنی تیم‌ها از زمان ورود کی‌روش به ایران شکل گرفت، زیرا سیستم و رویکرد او مبتنی بر دفاع کردن و ضد حمله است. همین فلسفه و سیستم هم به مربیان ما سرایت کرده است که اتفاق خوبی نیست. سپاهان که دارای بیشترین گل زده در لیگ است در کنار پرسپولیس و استقلال که ابزار گلزنی را دارند، عملکرد نسبتاً مناسبی داشته‌اند هر چند باید بهتر شود، اما سایر باشگاه‌ها با مشکلات اساسی مواجه هستند.

لطیفی در پایان خاطرنشان کرد: از تیم‌های میانه جدول بازی‌های سرد و کسل‌کننده می‌بینیم و اکثراً تیم‌ها دنبال استفاده از کرنر و روی ضربه ایستگاهی هستند تا به گل برسند. همه می‌دانیم ساپینتو رویکردی تهاجمی دارد، اما باز در اجرای این نقشه هم دچار مشکل است، به نحوی که در دقایقی هم توپ را در اختیار حریف قرار می‌دهند که این اتفاق اصلاً خوب نیست. یک تیم نباید در طول بازی دچار فراز و نشیب شود و باید مانند آرژانتین عملکردش بی‌نقص باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *