ارتقای رتبه علمی کشور در جهان /بهره‌برداری از ۶۰ داروی داخلی با فناوری بالا

15:18 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۸۱۹۹
وزیر بهداشت با اینکه ۲۵ درصد کل فعالیت دانش بنیان های کشور، مربوط به حوزه سلامت است، گفت: رتبه علمی کشور از ۱۶ به ۱۵ در جهان ارتقا یافته است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی در مراسم افتتاح مرکز گامانایف مجتمع بیمارستانی یاس گفت: رشد علوم پزشکی به رشد بین رشته ای متکی است و درصورتی می توانیم موفقیت به دست آوریم که همه بخش ها باهم همکاری کنند.

وی گفت: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، حوزه سلامت است و از سال‌های نخستین انقلاب تاکنون، رشد فزاینده ای در این حوزه را شاهد بودیم و می توان گفت پیشرفته ترین حوزه سلامت منطقه را دارا هستیم.

وزیر بهداشت با اینکه ۲۵ درصد کل فعالیت دانش بنیان های کشور، مربوط به حوزه سلامت است، گفت: رتبه علمی کشور از ۱۶ به ۱۵ در جهان ارتقا یافته است.

عین اللهی با اشاره به حضور خود در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در قاهره، تصریح کرد: در این رویداد، ایران از نظر شاخص های بهداشتی از بسیاری از کشورهای منطقه جلوتر بود.

قدرت جمهوری اسلامی ایران در مهار کرونا دیده شد

وی با بیان اینکه‌ قدرت جمهوری اسلامی ایران در مهار کرونا مشهود است، ادامه داد: در همه گیری کرونا بسیاری از کشورها با حجم زیادی از مبتلایان و فوتی ها مواجه بودند، درحالیکه در کشور ما این بیماری به خوبی مدیریت و مهار شد.

وی با بیان اینکه موفقیت در مهار کرونا تنها به وزارت بهداشت محدود نمی شود، بلکه یک‌ موفقیت تاریخی برای ملت ایران به حساب می آید، خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه و مشارکت در واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی، تاثیر بسیاری در این زمینه داشت.

وزیر بهداشت گفت: مهم‌ترین دارایی و ثروت حوزه سلامت، نیروی انسانی متخصص و متعهد است. ما امروزه نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم و پیشرفته ترین درمان ها در کشورمان قابل انجام است.

وی با بیان اینکه در کشور به ۲۸۰ مرکز بیمارستانی مجوز گردشگری سلامت داده شده است، گفت: این مراکز ظرفیت پذیرش بیماران خارجی را دارند.

وی با تاکید بر اهمیت پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه نمونه در زمینه پذیرش دانشجوی خارجی است و نماد و الگوی آموزش در کشور است.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از مزیت هایی که دانشگاه علوم پزشکی تهران دارد، این است که میزبان تمام اقشار جامعه، به خصوص قشر مستضعف است.

وی گفت: امروزه در حوزه علوم پزشکی شاهد جهش های علمی بسیاری هستیم. روزی، درمان بیماری ها متکی بر دارو بود و تصور می شد فقط داروست که جان بیماران را نجات می دهد؛ همان طور که می دانید بعد از نفت، دومین صنعت سودآور جهان، دارو است و مافیای دارو نه تنها در ایران بلکه در دنیا در مقابل روش های جدید درمانی غیردارویی مقاومت می کند و اجازه نمی دهند روش های غیر دارویی اجرا شود، چراکه به دنبال آن، سود آنها کاهش پیدا می کند.

عین اللهی گفت: دستگاهی که امروز به بهره برداری می رسد نیز از روش های غیردارویی مهم در درمان سرطان برخوردار است.

وی افزود: در حوزه بیماران مبتلا به سرطان، کاری که امسال انجام شد، افتتاح صندوق بیماری های صعب العلاج با بودجه ای قریب به ۵ هزار میلیارد تومان با مصوبه شورای عالی بیمه سلامت و هیات دولت بود. زیرا درمان بیماری های صعب العلاج با هزینه های معمولی امکان پذیر نیست.

امروز وزارت بهداشت کارنامه اقداماتش را ارائه می دهد

 امروز وزارت بهداشت کارنامه اقداماتش را ارائه می دهد و همین دستگاهی که امروز افتتاح می شود، گوشه ای از کارنامه وزارت بهداشت است.

وی افزود: وزارت بهداشت نزدیک به ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در دولت دکتر رییسی ایجاد کرده و ۷ هزار و ۹۰۰ تخت دیگر تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

عین اللهی اظهار کرد: بیمه سلامت بعداز سالها، امسال اجرایی شد و سه دهک پایین جامعه به طور رایگان بیمه شدند.

وی با اشاره به پیشرفت نسخه الکترونیک و اجرای پزشکی خانواده، گفت: امیدواریم با بودجه ای که مجلس تصویب می کند، بتوانیم طرح پزشکی خانواده را در کل کشور اجرایی کنیم.

رونمایی از ۶۰ محصول دارویی جدید

عین اللهی همچنین در مراسم رونمایی از ۶۰ محصول جدید مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی و افتتاح بخش آنژیوگرافی مغز بیمارستان دکتر شریعتی و همچنین بهره برداری از دستگاه دوم آنژیوگرافی مرکز قلب بیمارستان بهارلو در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: دشمن تلاش فراوان کرد تا جلوی سرعت رشد علمی کشور را بگیرد ولی نظام سلامت نشان داد که سرعت رشد علمی ایران اسلامی روز به روز بیشتر شده است.

وی افزود: باید به مدیریت، نگاه جهادی و انقلابی داشت. همین نگاه باعث شد دولت سیزدهم مجوز تولید داخلی پنج واکسن را که معطل مانده بود صادر کند. در حالی که تا پیش از شروع به کار دولت آیت الله رییسی فقط واکسن برکت مجوز دریافت کرده بود و روزانه شاهد ۷۰۰ جانباخته کرونا بودیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از رسانه‌ها می خواهیم اخبار امیدبخش منتشر کنند، اظهار داشت: انتظار است زندگی دانشمندان بزرگ کشور برای الگوبرداری مردم و جوانان منتشر شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *