احتمال موج جدید کرونا جدی است/توصیه وزارت بهداشت در خصوص تزریق واکسن

11:03 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۷۶۰۲
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه تهران 20 شب گذشته گفت: با توجه به اینکه احتمال ورود موج جدید کرونا و سویه‌های جدید BQ1 به کشور جدی است از مردم می‌خواهیم با در نظر گرفتن اینکه مرور زمان موجب کاهش سطح ایمنی واکسن می‌شود، حتما در طول سال یک دز واکسن کووید را تزریق کنند.

خبرگزاری میزان - پدارم پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه تهران 20 شب گذشته گفت: با توجه به اینکه احتمال ورود موج جدید کرونا و سویه‌های جدید BQ1 به کشور جدی است از مردم می‌خواهیم با در نظر گرفتن اینکه مرور زمان موجب کاهش سطح ایمنی واکسن می‌شود، حتما در طول سال یک دز واکسن کووید را تزریق کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه صرف نظر از اینکه فردی تا کنون چند نوبت واکسن دریافت کرده حتما باید در سال 1401 یک نوبت واکسن تزریق کرده باشد، ادامه داد: مراکز واکسیناسیون آمادگی تزریق واکسن به هموطنان را دارند و در ضمن سامانه رصد، پیشگیری و مدیریت مرزی با توجه به احتمال ورود موج جدید کرونا به کشور فعال شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: درست است که خوشبختانه 2 ماه است که با موج این بیماری در کشور مواجه نیستیم اما با توجه به اینکه در کشورهای دیگر از جمله اروپا، آمریکا، کشورهای جنوب شرقی آسیا و ژاپن موج جدید کرونا رخ داده است، احتمال وقوع موج جدید این بیماری در کشور جدی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *