پیش‌بینی افزایش 10 درصدی مصرف گاز خانگی با تداوم سرما

15:37 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۶۷۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور گفت: با توجه به تداوم سرما برای این هفته افزایش حدود ۱۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری میزان _ غلام‌رضا کوشکی در گفت‌وگو با شبکه خبر در رابطه با مصرف گاز در بخش خانگی، گفت: از اواخر هفته گذشته با ورود جبهه هوای سرد به کشور شاهد کاهش دما و افزایش مصرف گاز بودیم و با توجه به تداوم سرما و افزایش مصرف گاز در روز‌های آینده پیش‌بینی شده که در اواسط هفته مصرف گاز روند افزایشی داشته باشد.

رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور تاکید کرد: مردم این اطمینان را داشته باشند وزارت نفت و شرکت ملی گاز تمام تلاش خود را می‌کند تا حداکثر تولید و انتقال گاز را از مبادی تولید به اقصی نقاط کشور برسد.

وی با اشاره به مصرف 70 درصدی گاز در بخش خانگی، گفت : مصرف‌کنندگان در این روز‌ها که سرما تداوم دارد و روند مصرف هم افزایشی است، می‌توانند با راهکار‌های بسیار ساده که هزینه بر هم نیست کاهش مصرف گاز را در بخش خانگی داشته باشند و به پایداری شبکه گاز کمک کنند.

کوشکی در ادامه افزود: یکی از راهکار‌های ساده برای کاهش مصرف گاز پوشش لباس مناسب در منزل است.

وی در پایان بیان کرد: تقرییاً تمام استان‌های نیمه شمالی کشور مصرف شان بیش از استاندارد است و استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب رتبه اول تا سوم را در مصرف گاز دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *