رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روایت مهاجران آفریقایی از قتل عام ده‎ها اتیوپیایی از سوی عربستان

14:05 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۶۴۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مهاجران آفریقایی در وضعیتی بحرانی در عربستان قرار دارند و محدودیت‌های مختلفی علیه آنها اعمال می‌‎شود.

خبرگزاری میزان - شبکه «المسیره» به تازگی افشا کرد که عربستان در اقدامی هولناک ده‌ها مهاجر اتیوپیایی را به قتل رسانده و آنها را در یک گور دسته جمعی دفن کرده است.

ویدئوی منتشر شده گارد مرزی عربستان را نشان می‌دهد که در حال بازرسی ده‌ها مهاجر اتیوپیایی است که گمان می‌رود لحظاتی قبل از کشته شدن آنها گرفته شده‌ است.

بازماندگان آفریقایی این قتل عام گزارش دادند که «سربازان سعودی عمدا ده‌ها مهاجر اتیوپیایی را در اتاقی که در آن جمع شده بودند، با وصل کردن جریان برق کشته‎اند.»

به نظر می‌رسد این گور دسته‌جمعی تنها بخش کوچکی از جنایات عربستان علیه مهاجران آفریقایی است و آنها هدف اقدامات خشونت‌بار بسیاری قرار دارند.

به گزارش «ریلیف وب»، مهاجران اتیوپیایی پس از بازداشت در شرایط ناگوار در عربستان سعودی به اجبار از این کشور بازمی‌گردند.

مقامات عربستان صدها هزار مهاجر از کشورهای آفریقایی و به‌خصوص اتیوپیایی را پس از اینکه خودسرانه آنها را در شرایط غیرانسانی و بی‌رحمانه در بازداشت نامحدود نگهداری می‌کنند، تنها به دلیل نداشتن مدارک اقامت معتبر، به زور اخراج می‌کنند.

نهادهای حقوق بشری و حامیان پناهجویان به شرایط ناگوار این مهاجران در زندان‌های عربستان اشاره کرده و خواستار توضیح ریاض در خصوص این شرایط و همچنین شکنجه و مرگ مهاجران هستند.

بازگشت اجباری، شرایط اسفناک بازداشت، وضعیت مردان، زنان و کودکان اتیوپیایی که به طور خودسرانه در بازداشتگاه‌های شلوغ «الخرج» و «الشمیسی» نگهداری می‌‌شوند، از جمله این موارد هستند.

صدها هزار مهاجر آفریقایی در شرایط وخیم نگهداری شده  و هدف بدرفتاری قرار گرفتند؛ این افراد بین ژوئن 2021 تا می 2022 به اجبار اخراج شده‌اند.

از سال 2017، عربستان به طور خودسرانه صدها هزار مهاجر اتیوپیایی را در شرایطی توهین آمیز و غیرانسانی بازداشت کرده و به زور اخراج کرده است که در نتیجه این اقدام بسیاری از آنها به مشکلات جسمی و روحی وخیم طولانی مدت مبتلا شده‎اند.

اکنون بیش از 30 هزار تبعه اتیوپی در همین شرایط و در خطر سرنوشت مشابهی قرار دارند.

مهاجران بازداشتی سابق، ازدحام بیش از حد و شرایط غیربهداشتی در بازداشتگاه «الخرج» در ریاض و بازداشتگاه «الشمیسی» در نزدیکی شهر جده را «غیر انسانی» توصیف کردند. آنها شکنجه و ضرب و شتم را روایت کرده و می‌گویند که غذا، آب و دسترسی به مراقبت‌های پزشکی کافی، از جمله برای کودکان، کسانی که باردار هستند یا به شدت بیمار هستند، وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *