شافعی: دربی بار فنی نداشت، اما پرگل شد/ پرسپولیس باید در کورس قهرمانی بماند

0:15 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۶۴۶۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مربیان باید حداقل از نکات فنی رقابت‌های جام جهانی استفاده می‌کردند تا این بازی کیفیت بیشتری داشته و آموزنده باشد.

محمود شافعی در گفت‌وگو با میزان، درباره تساوی سرخابی‌ها در دربی‌ پایتخت اظهار داشت: دربی 99 بازی بدی نبود؛ علاقمندان فوتبال بعد از دیدن بازی‌های جام جهانی ناامید نشدند و بازی خوبی از بهترین دیدار فوتبال ایران دیدند. البته این بازی بر عکس اینکه پرگل و تماشایی شد، اما نکات تاکتیکی زیادی در آن وجود نداشت.

وی افزود: مربیان باید حداقل از نکات فنی رقابت‌های جام جهانی استفاده می‌کردند تا این بازی کیفیت بیشتری داشته و آموزنده باشد. در دیدار دربی 4 گل رد و بدل شد، اما صد حیف که این بازی خوب تماشاگر نداشت تا هواداران در ورزشگاه حضور داشتند و از فوتبال دو تیم لذت می‌بردند.

*انتظار نداشتیم دربی رو به جلو و پرگلی را شاهد باشیم

کارشناس فوتبال اضافه کرد: به دلیل اینکه مسابقات لیگ برتر ۲ ماه متوقف شده بود، انتظار نداشتیم که فوتبال رو به جلو و پرگلی را شاهد باشیم. قبل از دربی 99 حدس می‌زدم که این بازی با نتیجه صفر - صفر تمام شود، اما نتیجه ۲ بر ۲ مساوی شد که بازی بسیار خوبی هم از آب درآمد.

پیشکسوت فوتبال در مورد قرعه‌کشی جام حذفی و رویارویی پرسپولیس با ون پارس اصفهان عنوان کرد: جام حذفی به جام شگفتی‌ها معروف است و همیشه در لیگ‌های معتبر فوتبال دنیا یک تیم بی نام نشان و رده پایین‌تر می‌تواند تیم‌های بزرگ‌تر را شکست دهد و به دور بعد صعود کند. پرسپولیس نباید تیمی را دست کم بگیرد و سعی کند تا به خاطر تکمیل کردن رزومه سال‌های اخیرش امسال هر طور شده است قهرمانی جام حذفی را برای شادی دل هوادارانش به دست بیاورد.

شافعی در خصوص دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر پرسپولیس و پیکان تاکید کرد: پرسپولیس هم اکنون در صدر جدول لیگ برتر است و نباید امتیازی را از دست بدهد. باید هر طور شده همین روند رو به جلو را طی کند تا از کورس قهرمانی عقب نماند. پرسپولیس این هفته با تیم سخت کوش و جوانی همچون پیکان دیدار خواهد کرد که مربی خوب و قابل احترامی دارد که فوتبال بسیار فیزیکی را ارائه می‌کند.

*رفتار تاج با مجریان صداوسیما درست نبود

پیشکسوت فوتبال با انتقاد از رفتار زشت رئیس فدراسیون فوتبال در رسانه ملی و توهین به اصحاب رسانه گفت: تمامی اصحاب رسانه از شریف‌ترین قشر زحمت‌کش فوتبال هستند که بخش عمده این رشته ورزشی است. رسانه‌ها در پوشش و اطلاع‌رسانی نقش حیاتی و مهمی را ایفا می‌کنند تا اخبار دقیق و موثق به خوبی دیده شود. باید مسئولان بالادستی به الفاظی که رئیس فدراسیون فوتبال در رسانه ملی داشت، ورود کنند تا از این پس مسئولی نتواند با این ادبیات زشت و ضمن بازیچه قرار دادن مجریان صداوسیما در مقابل سوالات مردم شانه خالی نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بارزترین خصوصیت مسئولان باید انتقادپذیری باشد تا برای یک ارگان و یا سازمان راه‌گشا باشد. همچنین مسئولی که به پستی می‌رسد باید بداند که یک روز این سمت و جایگاه را باید به نفر بعدی انتقال بدهد و این پست‌ها برای کسی ماندنی نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *