رونمایی از پایگاه اطلاعات خانوار/ تحویل 8 میلیون کارت ملی هوشمند معوق

11:44 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۶۲۸۵
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه تولید انبوه کارت هوشمند ملی را شروع کردیم گفت: تاکنون 8 میلیون کارت از 10 میلیون کارتی که مانده بود، به مردم تحویل داده شده است.

خبرگزاری میزان- هاشم کارگر صبح امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت روز ملی ثبت احوال ‌و رونمایی از پایگاه اطلاعات خانوار و برخی طرح‌های هویتی کشور بیان کرد: بیش از یک قرن از عمر این سازمان می گذرد که منشا خدمات بسیاری برای مردم بوده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: یکی از خدمات سازمان ثبت احوال، هویت بخشی به افراد در بدو تولد با مدارک رسمی است. دستگاه های حاکمیتی گوناگون و نیز بخش‌های خصوصی باید از اتقان هویتی که از سازمان ثبت احوال کشور به آنها داده می شود، بهره بگیرند.

وی افزود: در قوانین چند سال اخیر تکالیف ویژه‌ای برای سازمان در نظر گرفته شده است. آمار و گزارشات هویتی که باید بر مبنای آن ایجاد کنیم بسیار حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم اثرگذاری بیشتری در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

کارگر عنوان کرد: در یکسال گذشته، تولید انبوه کارت هوشمند ملی را شروع کردیم و تاکنون 8 میلیون کارت از 10 میلیون کارتی که مانده بود، به مردم تحویل داده شده است.

وی افزود: صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور از دیگر دغدغه های ما بود، طی هماهنگی که با وزارتخارجه انجام شد، درخواست ها به صورت برخط دریافت و کارتها از طریق نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور ارائه شد و 8 نمایندگی که اخرین آن واشنگتن بود کارهایش با حضور رییس جمهور انجام شد.

رییس سازمان ثبت احوال با تاکید بر عدم استفاده از بانک‌های اطلاعاتی متعدد گفت: تمام ارتباطات برای ارایه اطلاعات هویتی را مبتنی بر سرویس کردیم و اطلاعات حجمی ارایه نمی دهیم.

وی گفت: اقدام دیگر، ارایه کارت اطلاعات هویتی برای افرادی که تابعیت شان نامشخص بود، در این راستا برای افراد بی شناسنامه، کارت صادر شد. همچنین پایگاه خانواده تشکیل و سرویس هایی در این زمینه ایجاد شد و در شهریورماه نسخه عمومی این سامانه راه اندازی شد.

کارگر عنوان کرد: سامانه سهیم نیز ایجاد شد که در آن خدمات گوناگونی ارائه می‌دهیم، اطلاعات افراد خانوار در آن است و درخواست بازنگری و‌ ویرایش هم در آن مدنظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان ثبت احوال بیان کرد: نرخ باروری نیز مورد شناسایی و رصد قرار گرفت و ملاک عمل قانون حمایت از خانوار شد.

وی با بیان اینکه سامانه هدا که اطلاعات را با هماهنگی بخش دولتی و خصوصی ارائه می دهد، نیز راه اندازی شده است، گفت: حوزه روابط سببی و‌نسبی در این پایگاه شناسه دار می شود و یک ردیف اعتباری برای این پایگاه در نظر گرفته خواهد شد و همچنین سامانه پردازش تصاویر را راه اندازی کردیم که برای اتقان موضوعات هویتی است و امسال به نتیجه می رسد.

کارگر گفت: اقدام دیگر ایجاد اداره کل امنیت فناوری اطلاعات است که با دریافت مجوز راه اندازی شد است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *