رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شبح مرگ بر اثر سرما بر سر بی خانمان‌های کانادایی

12:06 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۶۱۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرمای شدید زمستان سبب شد تا بی خانمان‌های کانادایی به پناهگاه‌ها هجوم ببرند.

خبرگزاری میزان – شبح هیپوترمی و مرگ بر اثر سرما بی خانمان‌های کانادایی را به وحشت انداخته است.

به گزارش «گلوبال تایمز، سی بی سی و گلوب اند میل»، آمارها نشان می‌دهند که در سال 2021 بیش از 235 هزار نفر در کانادا بی خانمانی را تجربه کردند؛ این رقم سوای آمار 25 تا 35 هزار کانادایی است که هر شب بی خانمانی را تجربه می‌کنند.

رقم 235 هزار نفری بی خانمان‌ها در کانادا در واقع معادل یک درصد از جمعیت این کشور است.

فقر، خشونت خانگی و بیکاری مهم ترین دلایل بی خانمانی در کانادا هستند که تشدیدشان به ویژه در سال‌های اخیر بی خانمانی را به یک اپیدمی تبدیل کرده است که به نوبه خود به افزایش شمار پناهگاه‌های بی خانمانی منجر شده است، به جای این که مشکل مسکن این افراد را حل و فصل کند.

رشد جمعیت بی خانمان‌ها در کانادا در حالی رخ می‌دهد که این کشور گذشته از نداشتن امکانات کافی برای مراقبت از آن‌ها در شرایط ویژه مانند سرمای شدید زمستان امسال، حتی بی خانمان‌ها را شناسایی نیز نکرده است.

کمیسیون حقوق بشر کانادا در ماه جاری اردوگاه‌های بی‌خانمان‌ها در این کشور را یک بحران حقوق بشری خوانده و تاکید کرد: مشکل پناهگاه‌های بی خانمان‌ها را نمی‌توان به سادگی با قرار دادن منابع در سرپناه‌ها حل کرد، زیرا برای بسیاری از افرادی که بی خانمانی را تجربه می‌کنند، این پناهگاه‌ها جایگزین مناسبی برای مسکن نیستند.

این کمیسیون همچنین از نقض حقوق انسانی بی خانمان‌ها در پناهگاه‌های مذکور به شدت انتقاد کرد.

 در عین حال، پیش بینی سرمای هوا تا منفی 14 درجه سبب شده تا پناهگاه‌های بی خانمان‌ها در سراسر کانادا با هجوم انفجاری جمعیت مواجه شوند.

با کاهش شدید دمای هوا، بی خانمان‌ها به شکل قابل توجهی در معرض خطر هیپوترمی یا همان سرمازدگی و مرگ بر اثر سرما قرار دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر کانادا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *