رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۴ استان رکورد خشکسالی را زدند/ پرسپولیس سوژه فیفا شد/ واکنش روسیه به حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در سوریه

17:41 - 09 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۶۵۴۹
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در آخرین گزارش مربوط به خشکسالی، وضعیت ایران را از لحاظ مساحت و جمعیت تحت تاثیر خشکسالی تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،تاثیر تحریم‌های نفت بر بازار جهان، کدام مناطق کشور در روز‌های آینده بارانی می‌شوند؟، جزییات و شرایط تمام وقت شدن معلمان، ترخیص ۱۵ هزار حلقه لاستیک سنگین در روز‌های آینده، پرسپولیس سوژه فیفا شد، قیمت رب گوجه هم چند نرخی شد و واکنش روسیه به حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در سوریه اینها عناوین اخباری هستند که می توانید در بسته خبری امروز مرور کنید.
 
جزییات و شرایط تمام وقت شدن معلمان

فارس، سید محمد بطحایی درباره جزییات طرح تمام وقت شدن معلمان اظهار کرد: هم اکنون ۶ ساعت اضافه تدریس در حکم معلمان لحاظ می‌شود که امتیازخوبی برای آنهاست و در سوابق خدمتی لحاظ و از سایر امتیازات بهره‌مند خواهند برد. وی افزود: طرحی را داریم که به تدریج به سمت تمام وقت شدن معلمان حرکت کنیم البته در گام نخست باید اعتبار مورد نیاز و انگیزه‌های لازم در معلمان تامین شود.

۴ استان رکورد خشکسالی را زدند/ پرسپولیس سوژه فیفا شد/ واکنش روسیه به حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در سوریه
وزیر آموزش و پرورش گفت: البته نمی‌توانیم به معلمان اجبار کنیم به جای ۲۴ ساعت در هفته ۳۶ ساعت در مدرسه حضور داشته باشند بلکه با ایجاد انگیزه‌های لازم باید هر کدام از معلم‌ها به اختیار تمام وقت خواهند شد.بطحایی تاکید کرد: درحال حاضر اجرای طرح ۶ ساعت اضافه تدریس را آغاز کرده ایم.
 
تاثیر تحریم‌های نفت بر بازار جهان

در آستانه اجرایی شدن تحریم‌های ایران به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ اوپک، قیمت نفت برنت روز دوشنبه به بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۱۴ رسید.هر بشکه نفت برنت با ۴۹ سنت افزایش ۸۳.۲۲ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲۷ سنت افزایش ۷۳.۵۲ دلار معامله شد.افزایش قیمت نفت خام آمریکا ناشی از انتشار گزارشی در مورد رکود در تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور بود که نشان می‌دهد تولید نفت در آمریکا با کاهش مواجه شده است.افزایش قیمت برنت نیز ناشی از نزدیک شدن اجرای تحریم‌های نفتی ایران در ۴ نوامبر است.
بانک‌ای ان زد امروز اعلام کرد: «بازار در انتظار نفت ۱۰۰ دلاری در هر بشکه است.»آمار‌های کمیسیون تجارت آتی کالا‌های اساسی آمریکا نشان داد صندوق‌های سرمایه گذاری پیش بینی‌های خود برای نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ سپتامبر را افزایشی کردند، نمونه‌ای از این است که بازار‌های مالی در انتظار افزایش قیمت هستند.
 
کاهش رانت خوراک پتروشیمی‌ها با تصمیم هیات دولت

رو گذشته هیات دولت تصویب کرد از ابتدای مهر ماه سال جاری در محاسبه قیمت میعانات گازی، گاز طبیعی خوراک و دیگر خوراک‌های تحویلی به واحد‌های پتروشیمی داخلی، نرخ تسعیر ارز در هر ماه برابر با متوسط نرخ معاملاتی ارز در سامانه نیما باشد.

۴ استان رکورد خشکسالی را زدند/ پرسپولیس سوژه فیفا شد/ واکنش روسیه به حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در سوریه
پیش از این نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با ارز ۳۸۰۰ تومانی محاسبه می‌شد و ارز حاصل از صادرات آن‌ها در سامانه نیما و با قیمتی نزدیک به ۸۰۰۰ تومان به فروش می‌رسید که از این محل رانتی بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیاد تومان به صورت سالانه نصیب پتروشیمی‌ها می‌شد.این گزارش حاکی است احمد مهدوی دبیر کل انجمن کار فرمایی صنعت پتروشیمی پیش‌تر در میزگردی که با عنوان تعیین نرخ خوراک واحد‌های پتروشیمی برگزار شده بود رسما اعلام کرده بود دولت باید نرخ خوراک واحد‌های پتروشیمی را براساس نرخ نیمایی تعیین کند تا شائبه رانت خوراک از بین برود.اگر چه تعیین نرخ خوراک بر اساس نرخ تسعیر بازار ثانویه می‌تواند درآمد قابل توجهی را برای دولت ایجاد کند، اما بهترین شیوه برای قیمت گذاری تسویه نرخ خوراک به صورت ارزی است؛ چنانکه در تسویه به صورت ارزی دیگر نیازی به تعیین نرخ تسعیر نخواهد بود.
 
ملاحظه کاهش قدرت خرید مردم در بودجه ۹۸

محمد باقر نوبخت امروز در حاشیه جلسه‌ای که با فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی داشت در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز در این راستا برگزار شد تا قبل از صدور هر بخشنامه‌ای از نظرات بخش خصوصی استفاده شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که دولت چه برنامه‌ای برای جبران کاهش قدرت خرید مردم دارد، گفت: نمایندگان اتاق بازرگانی و تعاون در هفتمین جلسه ستاد بودجه حضور دارند و با حضور آن‌ها بودجه به صورت واقع‌بینانه بسته خواهد شد و با توجه به شرایط تحریم‌های پیش‌رو باید از عقل جمعی یعنی کارشناسان دولتی و بخش خصوصی استفاده کنیم و از آنجا که بودجه سال آینده یک بودجه واقع‌بینانه خواهد بود ما هم باید در آن همه مسائل از جمله کاهش قدرت خرید مردم را در این بودجه با توجه به ظرفیتی که ایجاد می‌کنیم ملاحظه کنیم و امیدوارم با تمام صحبت‌هایی که می‌شود ما بتوانیم در مهلت مقرر بودجه سال آینده به مجلس ارائه دهیم.
 
ترخیص ۱۵ هزار حلقه لاستیک سنگین در روز‌های آینده

منصور بازیار در مورد وضعیت ترخیص کالا از گمرک استان بوشهر، اظهار داشت: طی ۵ روز گذشته کالا از درب خروج گمرک بوشهر بیرون نرفته است که علت آن اعتراض کامیون‌داران بوده و قرار شد با هماهنگی صورت گرفته، امروز بارگیری کالا از سرگرفته شود.

۴ استان رکورد خشکسالی را زدند/ پرسپولیس سوژه فیفا شد/ واکنش روسیه به حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در سوریه
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه مشکلات لاستیک کامیون‌داران در حال مرتفع شدن است، تصریح کرد: برای رفع این مشکل بخشی از اظهارنامه‌های لاستیک‌های وارداتی فرآیند ترخیص را دنبال می‌کنند تا هر چه سریعتر به دست کامیون‌داران برسد. وی افزود: ۴ هزار حلقه لاستیک سنگین و نیمه‌سنگین اظهار نشده در گمرکات بوشهر وجود دارد که رایزنی شده تا صاحبان آنها، کالا را به گمرک برای ترخیص اظهار کنند. اکنون نیز ثبت سفارش آن‌ها پیگیری شده و احتمالاً تا پایان این هفته اظهار خواهد شد.بازیار خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۴ تا ۱۵ هزار حلقه لاستیک سنگین و نیمه‌سنگین وجود دارد که طی روز‌های آینده ترخیص خواهد شد.
 
پرسپولیس سوژه فیفا شد

تسنیم، فدارسیون جهانی فوتبال (فیفا) در آستانه آغاز بازی‌های دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در گزارشی نوشت: «السد قطر در حالی پذیرای پرسپولیس است که به دنبال تداوم حفظ فرم و شکل قدرتمند خود در بازی‌های خانگی است، جایی که چهار پیروزی و یک تساوی کسب کرده که یکی از این پیروزی‌ها مقابل همین پرسپولیس در مرحله گروهی بوده است.
 
امید السد به بغداد بونجاح، مهاجم الجرایری‌اش است که در حال حاضر با ۱۲ گل‌زده در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیاست. در حالی که قهرمان ۱۳ دوره لیگ قطر می‌تواند انتظار حمایت قوی در دوحه از سوی هوادارانش را داشته باشد، باید مراقب انعطاف‌پذیری حریف ایرانی خود باشد که با حذف الدحیل، دیگر تیم قطری به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها رسیده است.پرسپولیس برای دومین فصل متوالی است که به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد که این نشانی دیگر از بازگشت غول‌های تهران به روز‌های اوج خود در دهه ۹۰ میلادی است، زمانی که بر لیگ ایران سلطه داشتند و فاتح جام در جام آسیا در سال ۱۹۹۱ شدند».
 
قیمت رب گوجه هم چند نرخی شد

در سایه بی توجهی سازمان حمایت مصرف کنندکان و تولید کنندگان قیمت هرقوطی ۸۰۰ گرمی رب گوجه فرنگی که در ابتدای سال کمتر از ۶ هزار تومان بود با افزایش قیمت چشمگیری به فروش می‌رسد و هر برند قیمتی را برای محصول خود در نظر می‌گیرد.

۴ استان رکورد خشکسالی را زدند/ پرسپولیس سوژه فیفا شد/ واکنش روسیه به حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در سوریه
قیمت هر رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی با قیمت‌های مانند ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان، ۱۸ هزار تومان، ۲۰ هزار تومان ۲۵ هزار تومان و ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد به تازگی بر روی برخی از بسته‌های رب گوجه فرنگی قیمت مصرف کننده درج نمیشود. گزارش میدانی نیز حاکی از آن است که در برخی از فروشگاه‌ها رب گوجه فرنگی برای عرضه وجود ندارد. یکی از فروشندگان در این باره به می‌گوید که کارخانه‌ها بار جدیدی نمی‌آورند و ما نیز برای پاسخگویی به مشتری این محصول را از بازار تهران و بدون قیمت به نرخ ۱۵ هزار تومان خریداری کردیم و ۲۰ هزار تومان می‌فروشیم.فروشنده دیگری نیز در این ارتباط گفت: یکی از شرکت‌ها به تازگی رب گوجه فرنی خود را به صورت یک و نیم کیلوگری و با قیمت ۲۰ هزار تومان می‌فروشد و نرخ مناسبی دارد؛ بنابراین گزارش یکی از فروشندکان نیز این محصول را به قیمت‌های درج شده روی محصول که ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسانند و می‌گوید که هنوز بار جدید نخریده است.
 
واکنش روسیه به حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در سوریه

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در نخستین واکنش این کشور به حمله موشکی امروز نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست‌ها در سوریه گفت: این اقدام در راستای تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد.وی در ادامه افزود: جنگ علیه تروریسم و گروه‌های تروریستی در سوریه ادامه دارد و خواهد داشت.پسکوف در خصوص حضور نیرو‌های خارجی در سوریه گفت: این مسأله نقض قوانین بین المللی محسوب می‌شود و موضع روسیه در این خصوص کاملا آشکار است.
 
۴ استان رکورد خشکسالی را زدند
 
ایسنا، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به آخرین وضعیت خشکسالی کشور در بازه طولانی‌مدت اظهار کرد: بر اساس شاخص SPEI ده ساله حدود ۹۷ درصد مساحت ایران درگیر درجات مختلف خشکسالی است. بررسی‌های نشان می‌دهد که از این میزان، ۴.۶ درصد خشکسالی ضعیف، ۲۲ درصد خشکسالی متوسط، ۵۴ خشکسالی شدید و ۱۷.۲ خشکسالی بسیار شدید است.

۴ استان رکورد خشکسالی را زدند/ پرسپولیس سوژه فیفا شد/ واکنش روسیه به حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در سوریه
وی با بیان اینکه با توجه به بازه ۱۰ ساله، تنها ۱.۸ درصد مساحت ایران در وضعیت نرمال قرار دارد، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد استان‌های البرز، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد با خشکسالی البته با درجات مختلف مواجه هستند.رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در بین استان‌های مختلف استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در بدترین وضعیت قرار دارند، چون بر اساس آمار‌های خشکسالی ۱۰ ساله، به ترتیب حدود ۶۵، ۵۲ و ۵۰ درصد مساحت این استان دچار خشکسالی بسیار شدید است. این شرایط حکایت از وضعیت بد منابع آبی دارد.
 
کدام مناطق کشور در روز‌های آینده بارانی می‌شوند؟

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز دوشنبه در سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران گاهی رعد برق و وزش باد را شاهد خواهیم بود.احد وظیفه افزود: بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از شمال غرب کشور ودامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی به ویژه در جنوب استان کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر و در برخی نقاط رعد و برق و رگبار باران پیش بینی می‌شود.
بعدازظهر فردا سه شنبه در شمال استان‌های خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان و بخش‌هایی از خراسان شمالی افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.وی تأکید کرد: روز چهارشنبه علاوه بر شمال شرق کشور، بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر نیز پیش بینی شده است.هوای تهران امروز تا چهارشنبه صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت امروز به ترتیب ۳۰ و ۲۰ درجه سانتیگراد اعلام شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *