رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سجادی: بخش خصوصی می‌تواند دست دولت را بگیرد/ دولت نمی‌تواند به ورزش حرفه‌ای کمک کند

11:34 - 02 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۴۶۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وزیر ورزش و جوانان گفت: باید برای بخش خصوصی احترام قائل بود و فرش قرمز پهن کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، ششمین نشست آموزشی مدیران و موسسان باشگاه های ورزشی استان تهران با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و علی جوادی مدیرکل استان تهران برگزار شد.

در ششمین نشست آموزشی مدیران و موسسان باشگاه های ورزشی استان تهران در جهت هم افزایی بیشتر، طرح تدریس 5 بخش در دستور کار قرار گرفت و تدریس و آموزش مدیریت توسط جوادی مدیرکل انجام شد. همچنین در این دوره مباحثی چون مسائل مالی، مدیریت باشگاه‌ها، مباحث حقوقی، نظارت، حراست و نحوه تمدید و صدور مجوز، آموزش و تدریس شد.

سجادی در این نشست اظهاراتی داشت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی را در زیر می‌خوانید:

*همه ما باید به نوعی از احوالات ورزش باخبر باشیم. من به عنوان وزیر ورزش و جوانان به همه کشور اعم از مناطق محروم و کم‌برخوردار و پربرخوردار، سواحلی و خشک سر زده‌ام، اما در کنار این برنامه‌ها نیاز به عشق و علاقه، پویایی، مدیریت و احساس مسئولیت هم هست؛ چرا که همه ظرفیت‌ها را در یک‌جای مقدس، ارزشمند، بسیار مفید و کارآمد به نام ورزش گردهم آورده‌ایم.

*باید بدانیم که در بین 10 شغل برتر دنیا، مشاغل مرتبط با ورزش و تفریحات سالم هنوز حرف اول را می‌زنند؛ پرطرفدار و پردرآمد هستند، پس چرا ما باید نگران باشیم که اگر یک باشگاهی را راه‌اندازی می‌کنیم، آیا سرمایه ما بازمی‌گردد و یا چندساله بازمی‌گردد؟

*برگزاری این نوع جلسات باعث به‌روز شدن می‌شود. الان دولت به‌دنبال هوشمندسازی سامانه‌های کسب‌وکار بوده و یک تکلیف قانونی است و مورد تأکید رئیس‌جمهور هم هست. با اعتقاد در این دوره‌ها حضور پیدا کنید و با سامانه‌ها کار کنید. کارهای بزرگی در ورزش دنیا در حال اتفاق افتادن است و ما نباید جا بمانیم.

*یک بخش مهم که نیاز است جا نمانیم، موضوع باشگاه‌داری و در مکان‌های ورزشی، در طراحی‌ها و در زمان‌بندی‌هاست. ان‌شاءالله برنامه‌ریزی‌ها طوری باشد که در باشگاه‌داری و مکان‌داری‌های ورزشی، مخاطبان خود را خوب بشناسیم و آنان را خوب جذب کنیم و ادارات کل ما در آنچه که در راستای اهداف ورزش کشور برنامه‌ریزی و تبیین می‌شود، موفق باشند.

*اعتقاد دارم باید برای بخش خصوصی احترام قائل بود و فرش قرمز پهن کرد. بخش خصوصی می‌تواند دست دولت را بگیرد، چراکه ما طبق قوانین از بودجه دولت نمی‌توانیم خرج مکان‌های ورزشی کنیم، حتی از بیت‌المال نمی‌توانیم خرج ورزش حرفه‌ای کنیم. دولت نمی‌تواند به ورزش حرفه‌ای کمک کند و در بودجه‌هایی که به ادارات کل و فدراسیون‌ها می‌دهیم، این نکته را نیز به آنان یادآوری می‌کنیم.

*باید مکان‌های ورزشی و پروژه‌های نیمه‌تمام خود را مشارکتی واگذار کنیم و مالکیت پروژه‌ای را که تمام شد، واگذار کنیم و نه اجاره دهیم. حتی اگر مالکیت را نخواستند، به‌طور بلندمدت اجاره دهیم. ان‌شاءالله با مدیریت خوب شما این فضاها را تقویت کنیم، کسب‌وکار رونق بگیرد، استعدادها شناسایی شوند و با کمک شما به مردم بهترین خدمات را ارائه بدهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *