قبل از خواب می‌توانیم ورزش کنیم؟

12:07 - 02 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۳۹۶
محققان می‌گویند عاقلانه است که یک ساعت قبل از اینکه بخواهید بخوابید از ورزش شدید اجتناب کنید.

خبرگزاری میزان _ بهداشت نیوز نوشت: بررسی های محققان نشان می دهد برخی از مکانیسم‌ هایی که از طریق آن ورزش تأثیر مثبت بیشتری بر سلامت افراد دارد شامل کاهش عواملی مانند اضطراب و چاقی است که می ‌تواند خواب را تحت تاثیر قرار داده و به ریتم شبانه روزی، چرخه طبیعی خواب و بیداری کمک کند.

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که انجام ورزش در زمان نزدیک به خواب منجر به بدخوابی و بر هم خوردن چرخه خواب می شود. با این حال، شواهد علمی این موضوع را ثابت نمی ‌کنند اگرچه عاقلانه است که یک ساعت قبل از اینکه بخواهید بخوابید از ورزش شدید اجتناب کنید.

در مورد اینکه آیا توصیه ها باید برای افراد مختلف، متفاوت باشد نیز نظریات متعددی وجود دارد. گروهی از مردم به طور طبیعی سحرخیز هستند و گروهی دیگر نیز تمایل به شب بیداری دارند.

قبل از خواب نباید ورزش کرد؟

به طور کلی ساعت بدن ما توسط عواملی از درون ما کنترل شده و توسط تأثیرات دنیای اطرافمان، مانند زمان ورزش و قرار گرفتن در معرض نور، تغییر می کند. در مورد تأثیر ورزش بر تغییر ساعت بدن مطالعات اندکی انجام شده است.

دیرتر به رختخواب برود ممکن است از ورزش کردن در اواخر روز، در زمانی بین ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۱۰ شب سود ببرد.

گفتنی است به باور محققان، ممکن است بین زمان ‌بندی ورزش و خواب، تعاملی وجود داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که ورزش کردن در اواخر روز بیشتر با تاخیر در زمان خواب برای صبح نسبت به انواع شب زنده دار مرتبط است.

در خاتمه باید تاکید کرد: در شرایط امروزی، یک سبک زندگی پرمشغله می تواند برنامه ریزی ورزش را برای افراد دشوار کند. اگر برای شما تنها امکان ورزش کردن در ساعات عصر ممکن است، در ورزش کردن تردید نکنید زیرا فواید آن بسیار بیشتر از تاثیرات احتمالی است.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *