بارش باران و برف در ۱۳ استان کشور/ پیش‌بینی شدت بارش‌ها برای استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی

9:38 - 02 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۲۹۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در ۱۳ استان کشور خبر داد و گفت: فردا به جز سیستان و بلوچستان تمامی استان‌ها، بارش دارند و طی دو روز آینده شدت بارش در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز دوم دی و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، همدان، مرکزی، بوشهر، شمال فارس و شمال خلیج‌فارس، بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده که در استان‌های جنوبی همراه با رعدوبرق است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا به جز استان سیستان‌وبلوچستان در سایر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت. شدت بارش طی دو روز آینده در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی پیش‌بینی شده است. یکشنبه در نوار شمالی و استان‌های غربی و دوشنبه در استان‌های ساحلی و شمال‌شرق بارش با شدت کمتری ادامه پیدا می‌کند.

نقشینه افزود: از بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال‌غرب کشور را دربرمی‌گیرد. سه‌شنبه برای غرب، شمال‌غرب و جنوب‌غرب و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پیش‌بینی شده است.

وی توضیح داد: خلیج‌فارس طی دو روز آینده مواج و متلاطم می‌شود. تهران امروز بعدازظهر افزایش ابر دارد و فردا نیز در تهران بارش برف و باران همراه با مه رقیق پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای تهران ۸ و فردا ۶ درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز پایتخت ۳ درجه بالای صفر می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: بارش استانهای

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *