مواد اولیه تولیدکنندگان لوازم خانگی تا ۶ ماه آینده تامین می‌شود

15:40 - 01 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۱۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
­معاون صنایع عمومی وزارت صمت در رابطه با حل مشکلات تولیدکنندگان گفت: مواد اولیه تولید لوازم خانگی تا ۶ ماه آینده تامین شده است.

خبرگزاری میزان _ محمدمهدی برادران در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به رفع مشکلات تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: در یک سال گذشته تحول زیادی در حوزه لوازم خانگی با کمک بخش خصوصی صورت گرفت و آن را باید به عنوان یک سرمایه که باعث اشتغال و رشد تولید شد ارزشمند دانست. در کشورمان صادرات مواد خام را داریم، اما اولویت‌بندی که باید به صنایع پایین دستی مانند لوازم خانگی اختصاص یابد هنوز صورت نگرفته است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: هفته گذشته تفاهم نامه‌ای با شرکت صنایع پتروشیمی داشته‌ایم که بر اساس آن مواد پتروشیمی باید به لوازم خانگی اختصاص یابد تا باعث افزایش تولید شود.

برادران اضافه کرد: به منظور افزایش تولید لوازم خانگی‏, به تولید کنندگان این اجازه خواهد داده شد مواد اولیه‌ای را که در داخل تامین نمی‌شود با تعرفه گمرکی پایین و نزدیک به یک وارد کنند تا مطمئن شویم در ۶ ماه آینده در تامین مواد اولیه با تخفیف ارزی مناسب، مشکلی به وجود نخواهد آمد ضمن اینکه برای تولیدکنندگانی که تاکنون با ارز نیمایی محصولات را خریداری کرده اند مشکلی در تامین وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برای گام‌های بزرگ تر، از نظام بانکی برای افزایش تولید کمک گرفته شده است و حداقل کاری که باید صورت گیرد این است که تسهیلات بانکی سال گذشته نیز برای تولیدکنندگان تمدید شود. در این باره نشست کارگروه‌های تخصصی از سوی وزارت صمت با مجموعه نظام بانکی برنامه ریزی شده و سعی می‌کنیم مشکلات تولید کنندگان را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *