صادقیانی: با اشتباهات فاحش داوری باختیم/ زمان مناسبی برای تغییرات در والیبال نیست

7:45 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۰۹۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم والیبال راهیاب ملل مریوان گفت: فیلم مربوط به اشتباهات داوری را به فدراسیون والیبال و کمیته داوران ارسال خواهیم کرد.

آرش صادقیانی در گفت‌وگو با میزان، پس از شکست تیم راهیاب ملل مریوان مقابل گیتی‌پسند اصفهان در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال، اظهار داشت: بازی خیلی خوب شروع کردیم و با اینکه گیتی پسند تیم جنگنده‌ای است و مهره های خوبی در اختیار دارد، اما از آغاز ست اول سوار بازی بودیم و موفق شدیم برنده ست نخست شویم. در ست دوم هم با اختلاف امتیاز از حریف پیش بودیم، اما در میانه‌های این ست به خاطر اشتباهات فردی و روی غفلت شرایط تغییر کرد و باعث شد تیم گیتی پسند به بازی برگردد. والیبال جذابی را شاهد بودیم و هر دو تیم واقع جنگنده ظاهر شدند.

سرمربی تیم راهیاب ملل مریوان با انتقاد از عملکرد داوری، خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که در این بازی بیشتر از همه به چشم آمد اشتباهات پرشمار داوری بود که کاملا تیم ما را به هم ریخت. اشتباهات داوری باعث شد تمرکز ما به هم بریزد و نمونه بارز آن در امتیاز پایانی بود که همه حاضرین در سالن و بینندگان دیدند که توپ به دست مدافع روی تور تیم گیتی پسند برخورد کرد. با اشتباه داور تیم گیتی پسند برنده بازی شد و اگر داور اشتباه نمی‌کرد بازی در امتیاز ۲۵ برابر می‌شد. در این شرایط چه کسی تضمین می‌دهد که در پایان کدام تیم برنده ست چهارم می‌شود‌. همه زحمات و تلاش بازیکنان و کادر فنی و از سوی دیگر هزینه‌هایی که باشگاه صرف می‌کند تنها به خاطر یک اشتباه داوری به باد رفت.

وی افزود: هر چند در طول بازی شاهد اشتباهات متعدد داوری بودیم، اما بزرگترین اشتباه متاسفانه در امتیاز پایانی رخ داد که منجر به باخت راه یاب ملل شد. قطعاً فیلم مربوط به اشتباهات داوری را به فدراسیون والیبال و کمیته داوران ارسال خواهیم کرد. توقع ما اینست که هر تیمی تلاش بیشتری انجام می‌دهد و اشتباهات کمتری دارد پیروز بازی شود. اصلا نمی‌خواهم تلاش تیم گیتی پسند را زیر سوال ببرم چرا که هر دو تیم جنگیدند، اما آن اشتباهات واضح داوری در روند تیم ما و نتیجه نهایی تاثیرگذار بود. در هر صورت این بازی تمام شد و باید خودمان را از نظر روحی و روانی برای بازی بعدی مقابل مس رفسنجان آماده کنیم.

صادقیانی درمورد عدم استفاده از دستگاه‌های ویدئوچک، اظهار کرد: این امکان وجود داشت که با توجه به میزبانی سالن فدراسیون والیبال از این بازی از دستگاه‌های ویدیو چکی که در اختیار فدراسیون قرار دارند، استفاده شود. قطعاً اگر ویدیوچک بود این اشتباهات رخ نمی‌داد. والیبال ایران تیم نخست آسیا است و در سطح جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و واقعا اینگونه داوری‌ها زیبنده لیگ برتر ایران نیست. در هفته‌های قبل هم اعتراضاتی به نحوه قضاوت داوران وجود داشت و بهتر است کمیته داوران توجه ویژه‌ای به سطح کیفی داوران داشته باشد.

صادقیانی در پایان درباره بازنشستگی داورزنی، گفت: با توجه به عملکرد سالیان اخیر و به ویژه از زمان حضور داورزنی باید بپذیریم که والیبال ایران چه از نظر زیر ساختی و چه از نظر نتیجه‌گیری پیشرفت داشته است. در شرایط کنونی با توجه به اینکه تیم ملی بزرگسالان با ترافیک مسابقات روبروست و باید در ۷ تورنمنت مهم از جمله لیگ ملت‌ها و مسابقات انتخابی المپیک شرکت کند به نظرم زمان مناسبی برای تغییرات نیست. برای اینکه والیبال ایران به این نقطه برسد زحمات زیادی کشیده شده و باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که این مسیر به سرمنزل مقصود برسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *