نتانیاهو از تشکیل کابینه خود خبر داد

11:12 - 01 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۷۱۸
رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که نخست وزیر مکلف این رژیم کابینه خود را تشکیل داد.

خبرگزاری میزان – بنیامین نتانیاهو بامداد پنجشنبه و نیم ساعت پیش از پایان مهلت اعلام کابینه، گفت که کابینه خود را تشکیل داده است.

به گزارش «فرانس 24»، رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در تماس با اسحاق هرتزو»، رئیس این رژیم اعلام کرد که کابینه خود را تشکیل داده است.

این گزارش‌ها نشان می‌دهند که احزاب تشکیل دهنده کابینه او همگی راست گرای افراطی شامل لیکود، شاس، صهیونیسم مذهبی و اتحاد یهودیت توراتی هستند.

براساس برنامه ریزی‌های اعلام شده، این کابینه که در فاصله نیم ساعت مانده به پایان فرصت تشکیل کابینه اعلام شد، حداکثر تا تاریخ دوم ژانویه 2023 سوگند می‌خورد.

به اعلام «فرانس 24»، نتانیاهوی 72 ساله حتی در صورت موفقیت، کار دشواری را پیش رو دارد؛ زیرا او ریاست ائتلافی را بر عهده خواهد داشت که تحت سلطه شرکای راست افراطی و افراطی ارتدوکس است که برای تغییرات چشمگیر فشار می‌آورند.

تغییرات مورد نظر آن‌ها، می‌تواند طیف وسیعی از ساکنان اراضی اشغالی را دچار بیگانگی کرده، خطر درگیری با فلسطینی‌ها را افزایش دهد و رژیم صهیونیستی را در مسیر برخورد با نزدیک ترین شرکایش از جمله آمریکا قرار دهد.

 ایتامار بن گویر که زمانی به اتهام تحریک نژادپرستی و حمایت از یک سازمان تروریستی محکوم شده بود، به عنوان وزیر امنیت کابینه جدید نتانیاهو منصوب شده است؛ سمت جدیدی که او را مسئول نیروی پلیس سراسری خواهد کرد.

 معاون او، بزالل اسموتریچ، سرکرده شهرک نشینان کرانه باختری که معتقد است رژیم صهیونیستی باید سرزمین‌های اشغالی را ضمیمه کند، قرار است علاوه بر خدمت به عنوان وزیر دارایی، اختیارات گسترده ای در مورد ساخت و ساز شهرک سازی در کرانه باختری دریافت کند.

 متحد دیگر، آوی مائوز، رئیس یک جناح کوچک مذهبی، کنترل بخش‌هایی از سیستم آموزشی سراسری را در دست گرفته است؛ او که آشکارا با جریان‌های لیبرال یهودیت در آمریکا دشمنی دارد، به عنوان معاون وزیر مسئول آن چه «هویت یهودی» خوانده می شود، نیز منصوب شده است.

 در انتخابات 1 نوامبر، نتانیاهو و متحدانش 64 کرسی از 120 کرسی کنست را به دست آوردند و او متعهد شد که به سرعت ائتلافی را تشکیل دهد، اما این روند پیچیده‌تر از آن چیزی بود که پیش‌بینی می‌شد، تا حدی به این دلیل که شرکای افراطی ارتدوکس و راست افراطی او خواستار تضمین قاطع در مورد دامنه اختیارات خود بودند.

 در عین حال، پیش بینی می‌شود که نتانیاهو و شرکایش مجموعه ای از قوانین را برای پاک کردن اتهامات او اجرایی کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *