میانگین مستمری بازنشستگان بالای 9 میلیون تومان است

9:37 - 01 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۶۹۹
معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق تمام بازنشستگان متناسب سازی شده است و از این رو میانگین ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: اکبر شیرمحمدی، معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این پرسش که صندوق چقدر بازنشسته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دارد، اظهار کرد: در سال ۱۳۵۴ زمانی که صندوق بازنشستگی تأسیس شد، دولت پیشنهاد داد تا صندوق پرداخت مستمری به ۵۴ هزار بازنشسته را تقبل کند و این رقم را در بودجه سالانه در نظر می‌گیرند.

 وی افزود: از ۵۴ هزار نفر بازنشسته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز تنها ۱۸ هزار بازنشسته مستمری دریافت می‌کنند، به طوری که حدود ۱۵۱ بازنشسته و ۳هزار و ۵۴۸ وظیفه بگیر بین ۵۰ تا ۵۲ است از صندوق ما مستمری دوران بازنشستگی و فوت دریافت می‌کنند.

 معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: در عین حال، صندوق بازنشستگی کشوری به ۳۹۷ بازنشسته و ۱۷هزار و ۷۱۵ وظیفه بگیر نیز بیش از ۵۰ سال است که مستمری پرداخت می‌کند.

وی درباره میزان دریافتی بازنشستگان نیز گفت:‌ حقوق تمام بازنشستگان متناسب سازی شده است و از این رو میانگین ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

شیرمحمدی اشاره کرد: ۶۲درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از نیروی های آموزش و پرورش مابقی نیز از سایر دستگاه‌های دولتی، قضات، هیأت علمی دانشگاه ها و کارمندان وزارتخانه‌ها هستند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *