تحریم‌؛ سلاحی در دست غرب برای اعمال فشار به کشورها

15:33 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۴۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشورهای غربی از تحریم به عنوان سلاحی برای اعمال فشار به دیگر کشورها استفاده می‌کنند و این اقدام میلیون‌ها انسان بیگناه را تحت تاثیر قرار داده است.

خبرگزاری میزان - وحشتی که به وسیله تحریم‎های غرب به سرکردگی آمریکا بر مردم کشورها تحمیل شده، کاملا مستند است.

به گزارش «چاینا مورنینگ پست»، از عراق گرفته تا افغانستان و ونزوئلا و ایران، همیشه آسیب‌پذیرترین افراد بدترین آسیب‌ها را از این تحریم‌ها می‌بینند.

با جنگ اقتصادی بی‌سابقه غرب علیه کشورها، خود اقتصاد جهانی به سلاح تبدیل شده است و در نتیجه، این پیامدها اکنون ضعیف‌ترین و محروم ترین جمعیت در سراسر جهان را ویران می‌کند.

این امر نتیجه مستقیم بین‌المللی کردن مناقشاتی مانند  بحران اوکراین توسط غرب است، که باید به صورت محلی مهار و حل می‌شد؛ مانند جنگ‌های یمن و افغانستان که مداخلات غرب در این کشورها پیامدهای بسیاری را به همراه داشت.

غرب ویرانگری خود را جهانی کرده است؛ آیا جای تعجب است که برخی کشورها از پیوستن به تحریم‌های روزافزون غرب امتناع کرده‌اند؟ آنها به اندازه کافی زجر کشیده و با سختی‌های بیشتری روبرو خواهند شد.

جنگ، تحریم ها و بحران جهانی غذا

رکود تورمی،  رکود اقتصادی و تورم که پیشتر نیز به سطوح بحرانی رسیده بود اکنون با  جنگ اقتصادی غرب تشدید شده و به همین ترتیب، گرسنگی و حتی قحطی دوباره بخش‌های بزرگی از قاره آفریقا را تهدید می‌کند.

در گزارش جدید بانک جهانی آمده است: قیمت مواد غذایی پیش از این بالا بود و جنگ باعث افزایش قیمت مواد غذایی می‌شود.

صدها اقدام تحریمی بر غذا، مواد خام و سوخت تأثیر گذاشته است و دستکم 83 کشور گزارش کرده‎اند که مردم آنها به دلیل افزایش هزینه‌ها، غذای خود را به اتمام می‌رسانند یا مصرف غذای خود را کاهش می‌دهند.

آمریکا از سال 1950 به طور یکجانبه تحریم‌های بیشتری را نسبت به هر کشور دیگری اعمال کرده که به عنوان اقداماتی تعریف شده است که تحت قوانین بین‌المللی هیچ حمایتی ندارند و با این حال، رژیم‌های تحریمی آن در سال‌های اخیر، گاه به‌طور نا‌مشخص، سرعت گرفته‌اند.

اعمال یکجانبه تحریم‌ها از سوی آمریکا در 15 سال گذشته سرعت گرفته است؛ طی سال‌های 1990 تا 2005، آمریکا حدود یک سوم از رژیم‌های تحریمی را در سراسر جهان اعمال کرد که همراهی اتحادیه اروپا (EU) نیز قابل توجه بود؛ آمریکا از سال 2016 استفاده از تحریم‌ها را افزایش داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *