مقدمات آزادی 8 زندانی جرایم غیرعمد در استان خراسان شمالی در شب یلدا فراهم شد

15:34 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۲۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی 126 زندانی و همچنین فراهم شدن موجبات رهایی 8 زندانی دیگر موضوع جرائم غیرعمد از زندان های استان خبر داد.

خبرگزاری میزان-حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، در نهمین نشست ستاد دیه استان در سال جاری ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: از ابتدا تا روزهای پایانی آذر ماه سال 1401تعداد 126 زندانی موضوع جرایم غیر عمد که بدهی معادل 51 میلیارد و 400 میلیون تومان داشتند از زندان های خراسان شمالی آزاد شدند.

وی اظهار کرد: این رویداد مبارک در نتیجه تلاش های شبانه روزی عوامل و دست اندرکاران زندان های استان به ویژه اعضاء ستاد دیه حاصل شد؛ بطوریکه این عزیزان توانستند ابتدا در خصوص مبلغ 24 میلیارد و 300 میلیون تومان از بدهی مددجویان( معادل 47 درصد کل بدهی) رضایت محکوم لهم (شکات) را اخذ کنند و سپس در ادامه راه موفق شدند حسب مورد با تأدیه، تأمین منابع موردنیاز و یا تسهیل زمینه های پرداخت باقیمانده بدهی زندانیان از محل کمک های ستاد دیه، تسهیلات بانکی، کمک های خیرین و ... موجبات رهایی این مددجویان را از حبس فراهم سازند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه از مجموع زندانیان آزاد شده موضوع جرایم غیرعمد در سال جاری، تعداد 122 نفر مرد و 4 نفر زن بوده‌اند از فراهم شدن مقدمات آزادی 8 زندانی دیگر موضوع جرایم غیرعمد در شب یلدا (امشب)خبر داد و گفت: این 8 نفر مبلغی معادل 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی داشتند که خوشبختانه با تلاش های انجام شده این بدهی پرداخت شده و این مددجویان می توانند شب یلدا را در آغوش گرم خانواده سپری کنند.

وی ضمن قدردانی از کلیه عوامل برقراری زمینه های آزادی این زندانیان خاطرنشان کرد: کار خیر نزد خداوند متعال همواره از اجر فراوانی برخوردار است و ثواب مترتب بر آن نیز با هیچ چیز مادی قابل مقایسه نیست.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه 110 نفر زندانی دیگر جرایم غیر عمد استان، همچنان منتظر دریافت کمک های مردمی از دست های پرمهر و عطوفت خیرین و نیکوکاران هستند؛ ابراز امیدواری کرد: زمینه های آزادی این زندانیان نیز بزودی فراهم شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آزادی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *