20 میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرد

13:35 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۱۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با مساعدت مدیر عامل ستاد دیه کشور، ۲۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.

خبرگزاری میزان-علی شمس مدیر عامل ستاد دیه کشور در سفر به استان خراسان جنوبی با رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در استان خراسان جنوبی 20 میلیارد ریال در اختیار ستاد دیه خراسان جنوبی قرار میگیرد.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با بیان این که تقویت فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی موجب کاهش آسیب‌ های اجتماعی در جامعه شده و کاهش ورودی به زندان‌ها را بدنبال دارد،اظهار کرد: نقش دین در سالم‌ سازی جامعه، انکارناپذیر است و توجه به زیست و شیوه زندگی اسلامی در حوزه حبس بدهکاران مالی هم آثار مثبتی در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: پایبندی به اصول و احکام الهی و اسلامی نقش مؤثری در پیشگیری از جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارد.

علی شمس گفت: امیدواریم استان خراسان جنوبی به اولین استان در کشور تبدیل شود که زندانی با محکومیت مالی در آن نداشته باشیم.

گفت: در راستای ممانعت از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها شایسته است ستاد دیه، برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برنامه و اعتباری خاص پیش بینی کند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی افزود: باید نهادهای حمایتی برای آزادی افرادی که بدون سابقه برای جرم ناچیز زندانی می شوند تلاش کند و قطعا اقدامات ارزنده ستاد دیه در این خصوص انکارناپذیر است.

وی ضمن تشکر از مساعدت ستاد دیه کشور در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ادامه داد: خراسان جنوبی از استان های محروم کشور محسوب می شود و چه بسا افرادی به خاطر محکومیت های پایین در زندان باشند که مساعدت ویژه ستاد دیه کشور می تواند زمینه آزادی زندانیان زیادی را در استان فراهم کند.

گفتنی است در این دیدار علی عبدی مدیر کل زندانهای استان و غلامرضا حسین پور مدیر نمایندگی ستاد دیه استان علی شمس را همراهی کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *