دادستان تهران: تمام مواد غذایی متروکه فاسد در انبار گمرک فرودگاه بین المللی امام(ره) امحاء شد

13:02 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۰۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان تهران گفت: در جهت فرامین رئیس قوه قضاییه در خصوص تعیین تکلیف کالاهای متروکه، 50 تن مواد غذایی فاسد، که سال‌ها در گمرکات فرودگاه امام خمینی(ره) رسوب شده بود با دستور و نظارت این دادستانی امحاء شد.

خبرگزاری میزان - علی صالحی ضمن تأکید برتداوم نظارت‌های میدانی دادستانی تهران بر عملکرد گمرکات، اظهار کرد: این اقدام در راستای صیانت از حقوق عامه و تعیین تکلیف اقلام رسوب شده در انبارهای گمرک صورت گرفت و مواد غذایی فاسد با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی و رعایت ملاحظات زیست محیطی معدوم شد.

وی افزود: بعضی از این کالاها، 5 سال از تاریخ انقضایشان گذشته بود و هزینه نگه داری کالاهای معدوم شده تا زمان امحاء بالغ بر 40 میلیارد ریال شده است.

دادستان تهران تصریح کرد: این کالاها موجب اشغال حجم وسیعی از انبارهای گمرک امام(ره) به ویژه سردخانه‌های راهبردی آن شده و علاوه بر هزینه‌های بالای نگه داری، سبب تضییع حقوق بیت المال شده بود.

بیشتربخوانید

دادستان تهران: کیفرخواست قاچاقچیان سوخت یارانه‌ای صادر شد

وی افزود: فرآیند انتقال و تحویل کالاهای متروکه شده تا پایان سال 1400، نیز به اتمام رسیده و فرآیند تحویل تمامی این کالاها به اموال تملیکی در مراحل پایانی است.

صالحی گفت: با پیگیری این دادستانی عملیات خروج باقی مانده کالاهای متروکه، از 15 سال پیش تاکنون که در گمرکات فرودگاه امام خمینی(ره) رسوب شده، تا قبل از پایان سال اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *