سجادی: بلاتکلیفی فدراسیون‌ها میراثی است که از دولت قبل به ما رسیده/ مانند هیئت حل اختلاف شده‌ایم

12:12 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۰۲۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وزیر ورزش و جوانان گفت: در مدتی که آمده‌ایم مانند هیئت حل اختلاف در حال برطرف کردن اختلافات هستیم؛ این میراثی است که از گذشته به ما رسیده.

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با میزان، در پایان جلسه هیئت دولت اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*بلاتکلیفی فدراسیون‌های بدون رئیس؟ بیش از 10 فدراسیون با سرپرست اداره می‌شوند. ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری به خاطر اختلافاتی است که پیش از من به وجود آمده و ما هم در این مدتی که آمده‌ایم مانند هیئت حل اختلاف در حال برطرف کردن اختلافات هستیم. این میراثی است که از گذشته به ما رسیده است.

*میراث دیگر همین اساسنامه‌ای است که در 28 مرداد ماه سال قبل در حالی که رئیس جمهور منتخب داشتیم، دولت قبلی و وزیر قبلی ابلاغ کرد، در حالی که من سوم شهریور ماه حکم گرفتم و می‌توانستند 5 روز صبر کنند تا ما خودمان برای اساسنامه فکر بکنیم که آیا شرایط اجرا دارد یا نه.

*نمی‌گویم اساسنامه بدی است، اما نکاتی دارد که چالش برانگیز است. اجرای اساسنامه در حال بررسی است و ویرایش شد و مجدد اخیراً ابلاغ شد. مواردی است که بر اساس همین نکات قانونی باعث تاخیر در برگزاری انتخابات می‌شود، اما تمام هدف ما در جلسه 2 ساعته‌ای که روز گذشته با معاون قهرمانی داشتم ساماندهی مجامع و برگزاری به موقع انتخابات فدراسیون‎ها بود.

*تمام دغدغه ما ساماندهی به موقع فدراسیون‌هاست اگرچه سرپرست قانونی هم اختیارات رئیس را دارد، اما در واقعیت فدراسیونی که رئیس دارد با فدراسیونی که سرپرست دارد تفاوت دارد. آرزو داریم انتخابات به موقع برگزار شود تا برای فدراسیون‌ها رئیس بگذاریم. این هدف اصلی ماست، اما طبق اسسانامه جدید در برخی موارد به مشکل خوردیم که نیازمند همکاری مجمع و وزارت ورزش است و همینطور همکاری در نظارت و تایید صلاحیت‌هاست. تایید صلاحیت‌ها باید انجام شود تا انتخابات خوبی برگزار شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *