توفیق: بیشتر شدن تیم‌ها لزوماً باعث افزایش کیفیت لیگ بسکتبال نمی‌شود/ 8 تیم شانس قهرمانی دارند

9:45 - 02 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۰۱۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: با افزایش تعداد بازی‌ها هزینه‌های جاری فدراسیون و باشگاه‌ها بالا خواهد رفت و لزوما به افزایش کیفیت منجر نمی‌شود.

علی توفیق در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی اخیر تیم پالایش نفت آبادان در نبرد حساس با کاله از هفته پانزدهم لیگ برتر بسکتبال، اظهار داشت: باتوجه به جایگاه دو تیم در جدول از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد که بازی نزدیک و سختی خواهد بود. در دور رفت مغلوب کاله شده بودیم و حتی در این بازی که با اختلاف کم به برتری رسیدیم بازی کاملا پایاپای بود. خوشبختانه توانستیم از اندک اشتباهات بازیکنان کاله به نحو احسن بهره ببریم و به خصوص در فاز دفاعی خیلی خوب بازیکن خارجی کاله را مهار کردیم.

وی افزود: متاسفانه در کوارتر سوم شرایط سخت شد و کاله به لطف بازیکن شوتزنی که در اختیار دارد توانست عملکرد خوبی در پرتاب‌های 3 امتیازی داشته باشد و ما را اذیت کردند. با تغییر تاکتیک در کوارتر چهارم خوشبختانه دوباره کنترل بازی را به دست گرفتیم و خوشحالم که موفق شدیم در پایان پیروزی این جدال سخت و مهم شویم.

سرمربی تیم پالایش نفت آبادان درباره 2 دیدار بعدی مقابل آویژه صنعت مشهد و رعد پدافند، گفت: در دور رفت مقابل تیم آویژه صنعت مشهد شکست خوردیم و قطعا در بازی روز دوشنبه انگیزه زیادی برای جبران آن باخت هم داریم. در آن دیدار تمرکز لازم را در کوارتر چهارم نداشتیم و بازنده شدیم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و از الان نمی‌توان نتیجه هیچ دیداری از جمله بازی با رعد پدافند را پیش‌بینی کرد. امیدوارم با پیروزی در این 2 دیدار سخت شرایط‌مان در جدول بهتر از قبل شود.

توفیق در واکنش به این سوال که آیا تغییر فرمت برگزاری لیگ به جذابیت و افزایش کیفیت بازی‌ها کمک کرده است؟ تصریح کرد: در ابتدا باید تاکید کنم جدا از هر شکل و مدلی جذابیت و ورزش و بسکتبال به حضور هواداران در سالن‌ها بستگی دارد. در مورد این نوع برگزاری هم از تیم‌ها نظرسنجی شده، اما من شخصاً پیشنهادات دیگری برای برگزاری لیگ برتر بسکتبال داشتم. برخی از منتقدان مدام از مدلی صحبت می‌کنند که تعداد بازی‌ها بیشتر شود، اما باید بنشینیم و منطقی حساب و کتاب کنیم که آیا لیگ برتر بسکتبال، امکانات، زیرساخت‌ها و حتی بودجه باشگاه‌ها اجازه می‌دهد تعداد بازی‌ها افزایش پیدا کند. قطعا با افزایش تعداد بازی‌ها هزینه‌های جاری فدراسیون و باشگاه‌ها بالا خواهد رفت و لزوماً به افزایش کیفیت منجر نمی‌شود.

وی در پایان درباره پیش‌بینی از مدعیان قهرمانی، خاطرنشان کرد: به نظرم حداقل 8 تیم شانس قهرمانی و صعود به فینال را دارند. باتوجه به کاهش تعداد تیم‌ها از 16 به 12، قدرت تیم‌ها تقریبا یکسان است. تا به این جا همه تیم‌ها باخت داشته‌اند و به همین دلیل هیچ تیمی برتری خیلی محسوس و فاحشی نسبت به بقیه ندارد. به نظرم هر تیمی که تا پایان فصل بازیکنان مصدوم کمتری داشته باشد و از بازیکنان خارجی خوبی استفاده کند می‌تواند عنوان قهرمانی را کسب کند.

‌انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *