ادعاهای ند پرایس درباره مذاکرات لغو تحریم‎ها

12:28 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۳۹۷۴
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعاهایی را درباره مذاکرات لغو تحریم‎ها مطرح کرد.

خبرگزاری میزان - «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری مدعی شد ما چندین ماه است که به این نکته اشاره کرده‌ایم که برجام در دستور کار نیست.

به گزارش پایگاه وزارت خارجه آمریکا، «پرایس»، مدعی شد که البته مواردی وجود داشته که فکر می‌کردیم که به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام نزدیک هستیم، اما متوجه شدیم که _به گفته وی_ ایرانی‌ها به توافقی که روی میز بود پشت کرده‌اند.

وی مدعی است که تمرکز آمریکا بر آنچه همکاری نظامی عمیق ایران و روسیه خواند، است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از ادعاهای خود گفت که ایرانی‌ها فرصت بازگشت سریع به پایبندی متقابل به برجام را از بین بردند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی مؤثرترین و پایدارترین راه برای دستیابی به این هدف است و تضمین می‌کند که ایران به طور قابل راستی‌آزمایی و برای همیشه از دستیابی به سلاح هسته‌ای منع شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی این ادعاها را مطرح می‎کند که وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس بغداد ۲ در امان پایتخت اردن، نشست مشترکی با جوزپ بورل، نماینده عالی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار کرد.

در این ملاقات امیرعبداللهیان، ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جمعبندی مذاکرات وین براساس پیش نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‎ها مذاکرات سخت و فشرده است، به طرف‎های مقابل توصیه کرد با پرهیز از سیاسی‎کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *