وزیر نفت: تولید روزانه نفت وارد کانال ۳ میلیون بشکه شد

11:23 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۳۸۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر نفت گفت: در حوزه تولید نفت در کانال تولید روزانه ۳ میلیون بشکه نفت قرار گرفتیم.

خبرگزاری میزان _ جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت از بهره برداری از پالایشگاه اصفهان به ظرفیت 15 میلیون لیتر سوخت گازوئیل یورو 5 خبر داد و گفت: حدود 50 درصد از گازوئیل تولید شده در کشور دارای تولید یورو 5 است.

وزیر نفت با اعلام اینکه وزارت نفت به دنبال کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌های فعلی است، اظهار کرد: 2 پالایشگاه در کشور آماده بهره‌برداری در زمینه کیفی‌سازی سوخت هستند.

وی در رابطه با میزان تولید نفت گفت: در حوزه تولید نفت در کانال تولید روزانه ۳ میلیون بشکه نفت قرار گرفتیم.

وزیر نفت اعلام کرد: همچنین درباره تولید نفت سبک با ابتکاراتی که صورت گرفت، ظرفیت روزانه ۲۰۰ هزار بشکه افزایش یافت. این نفت‌ها از مرغوب ترین نفت‌ها است و مشتریان زیادی دارد.

وی با اعلام اینکه از نفت کوره و مازوت در نیروگاه‌ها در سال جاری و سال گذشته استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: در استان تهران در هیچکدام از نیروگاه‌ها و صنایع مصرف نفت کوره‌ای و یا مازوت امسال و سال گذشته نداشتیم.

اوجی اظهار کرد: در فصل پاییز گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به پاییز سال گذشته 10 درصد افزایش یافته و این نشان دهنده کاهش مصرف سوخت مایع به همین میزان است.

وی در پایان با اشاره به کاهش مصرف نفت کوره و گازوئیل در پاییز سال جاری، گفت: همچنین در هیچکدام از نیروگاه‌‌ها و صنایع‌ استان تهران هیچگونه سوءمصرف مازوت و یا نفت کوره انجام نشده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *