جمع‌آوری مخازن زباله در پایتخت به کجا رسید؟

11:08 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۳۸۶۸
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران شرط اجرای طرح جمع‌آوری مخازن پسماند از سطح شهر را تفکیک زباله از مبدأ اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری شهر، رضا شرفی با بیان اینکه جمع آوری مخازن یکی از اهداف مسلم ما در حوزه پسماند است، اظهار کرد: به نظر می‌آید ورود به موضوع جمع‌آوری مخازن زمان‌بر باشد اما در دستور کار جدی ما قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مخازن بخشی از فرآیند جمع آوری پسماند است، یادآور شد: اگر در شرایط فعلی مخازن را حذف کنیم شاید پروژه ام.آر.اف یکی از ارکان خود را از دست بدهد.

وی تأکید کرد: در هر صورت جمع آوری مخازن حتماً در دستور کار ما قرار دارد اما زمانی محقق می شود که تفکیک از مبدأ را کاملاً محقق کنیم و این مهم، همکاری مردم را می‌طلبد تا فرآیند تفکیک پسماند از درب منزل مراحل نهایی خود را طی کند و بتوانیم وارد فاز جمع آوری مخازن شویم.

شرفی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقداماتی در این راستا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: سال‌های قبل طرحی در حوزه جمع آوری پسماند در تهران اجرا شد و زمانی که توانستیم مردم را همراه کنیم تعدادی مخزن حذف شد اما به صورت مقطعی بود. در هر صورت اگر بخواهیم طرح را به صورت جدی اجرایی کنیم همانطور که گفتیم باید تفکیک از مبدأ را به طور کامل عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *