ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه عالی دفاع ملی در شیوه حکمرانی

9:51 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۳۶۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه عالی دفاع ملی از ظرفیت این دانشگاه درباره ضرورت شیوه حکمرانی استفاده کنیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش دفاع‌پرس‌، «بابک نگاهداری» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه عالی دفاع ملی، با تاکید بر اینکه، پژوهش در شیوه حکمرانی یک ضرورت برای جامعه بوده و اهمیت کار دانشگاهی برای انجام کار دانش بنیان مهم و حائز اهمیت است، اظهار داشت: این روز‌ها سازمان علمی فناوری توجه عمده خود را به شرکت‌های دانش بنیان خصوصی گذاشته است و خیلی رویکرد اجتماعی و عمومی از خود نشان نداده است، اما حالا مرکز پژوهش‌های مجلس بر روی مسائل عمومی تمرکز کرده تا جنبه عمومی کار بالا برود.

نگاهداری افزود: فرآیندی که امروز در مرکز پژوهش‌ها مطرح شده است این بود که ما در بحث‌های عمومی از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان، طلاب استفاده کنیم؛ در یک برنامه پژوهشی ۵۵۰ نخبه را کشف کردیم که در مدت کوتاه در آزمون نهایی حدود ۱۴۰ نفر از آنان قبول شده و در یک برنامه ریزی سه روزه این افراد در کار طراحی لایحه و طرح به مجلس کمک کردند و همچنین پیش نویس‌هایی درباره برنامه هفتم توسعه و همچنین بودجه فعالیت‌هایی انجام دادند که نشان می‌دهد ما از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کردیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: ما زبان قانون را خوب می‌شناسیم و شما هم زبان استراتژیک را خوب درک می‌کنید. می‌خواهیم سعی کنیم در این تفاهم‌نامه از این دو عنصر به خوبی استفاده کنیم. ما درباره ضرورت شیوه حکمرانی پیگیری زیادی از سوی وزارت علوم داشتیم و موفق شدیم این برنامه را در دانشگاه راه بیاندازیم و امیدواریم این طرح در نهایت در دانشگاه مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین امیدواریم با امضای تفاهمنامه با دانشگاه عالی دفاع ملی از ظرفیت این دانشگاه هم درباره ضرورت شیوه حکمرانی استفاده کنیم.

وی گفت: ما به کار‌های اصلی خودمان اعتقاد داریم و عقیده داریم که با استفاده از حوزه دانشگاه، می‌توانیم حجم کار‌های خودمان را با کیفیت بیشتر بالا ببریم و در این ارتباط رویکرد جدید مرکز پژوهش‌ها راهبری شدن آن است چون در دوره جدید ما حدود ۲۳۸ شیوه عملیاتی جدید به دولت تقدیم کردیم تا با استفاده از تعامل، انجام کار توسط دولت با کیفیت بالاتری همراه شود.

این مقام مسئول افزود: بهتر است رویکرد مجلس و دولت به سمت تعاملی و علمی پیش برود، اگر این کار‌های کارشناسی و علمی با جدیت بیشتری دنبال شود، طرح‌ها و لایحه‌ها با ظرفیت بالاتری ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *