رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: قانونمداری در کنار اخلاق مداری نام قاضی را بین مردم ماندگار می‌کند

15:45 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۲۵۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سی و دومین جلسه شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری این استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - سی و دومین جلسه شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری این استان برگزار شد.

ناصر عتباتی در این جلسه به سختی کار قضات و تفاوت آن با سایر مشاغل پرداخت و گفت: قضاوت نه یک شغل بلکه یک منصب است و جایگاه رفیع و ارزشمندی دارد و کار قضا در عین حال که سختی ها، مرارت ها و مشکلات زیادی دارد اجر و ثواب اخروی هم دارد.

وی افزود: در انجام این وظیفه خطیر و حساس آنچه که به چشم می آید خوش خلقی و مردم داری مقام قضایی است که در کنار کار دقیق و قانونی نام قاضی را ماندگار می کند و مردم هم یقیناً چنین فردی را که قانونمداری را با اخلاق مداری در کنار هم قرار می دهد دعا می کنند و از او راضی خواهند بود.

وی افزود: همه ما سربازان عدالت هستیم و در راه احقاق حق و اجرای عدالت نهایت تلاش و کوشش خود را به کار می بندیم.

عتباتی در ادامه با پرداخت به دستور اول جلسه درخصوص پرداخت دیه توسط صندوق تامین خسارتهای جانی گفت: می بایست تمام امکانات و شرایط برای سهولت در کار مردم فراهم شود و در این خصوص نیز باید وفق قانون، به محض تکمیل پرونده دیه متعلقه به حادثه دیده توسط شرکت های بیمه بدون تاخیر پرداخت شود.

تشکیل کارگروه بررسی پیمان درخصوص قراردادهای دولتی دستوری بود که عتباتی صادر کرد تا این کارگروه پیمانها و قراردادهای دولتی را از جهات حقوقی بررسی و مشکلات مرتبط با آنها را استخراج و نتایج را جهت اتخاذ تصمیمات لازم به شورای معاونین اعلام کنند.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه کمک به اجرای سریع احکام صادره را در شعب اجرای احکام کیفری خواستار شد و گفت: باید از ظرفیتهای موجود در قوانین جاری و همچنین سند تحول قضایی در جهت دسترسی به محکومین متواری با همکاری های موثر خصوصاً توسط مراجع انتظامی و سایر مراجع اداری بهره گرفت.

در ادامه جلسه سایر اعضای شورای معاونین هم به بیان دیدگاها و نقطه نظرات خود در مورد دستورات جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *