آزادی 25 زندانی و اعطای مرخصی به 33 مددجوی زندان مرکزی بوشهر

14:34 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۲۴۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از آزادی 25 نفر زندانی و اعطای مرخصی به 33 نفر از زندانیان در زندان مرکزی استان بوشهر به مناسبت حضور پر برکت شهدای گمنام در استان و در جریان مراسم بزرگداشت شهید گمنام در زندان مرکزی بوشهر، خبر داد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه دادستان مرکز استان، علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف زندان از نزدیک و چهره به چهره در جمع مددجویان اندرزگاه‌ها حضور یافت و به درخواست‌ها و مسائل و مشکلات آنان رسیدگی و دستورات لازم جهت بررسی وضعیت آن‌ها صادر کرد.

در این بازدید با دستور رئیس کل دادگستری استان بوشهر 25 نفر از زندانیان را که شامل ارفاقات قانونی بوند آزاد شدند و در ادامه به 33 نفر از زندانیان نیز مرخصی اعطا شد.

مهر انگیز در جمع مددجویان به مقام شهدا و برکت خون شهدا اشاره داشت و گفت: امروز هر چه داریم و امنیتی که در جامعه برقرار هست و کسب همه سربلندی‌های امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت ایثارگری‌های شهدایی است که از این مملکت دفاع و خون خود را اهدا کردند.

وی با اشاره به آيه ۱۶۹ سوره آل‌عمران « وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِی سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛» گفت: شهدا پس از مرگ دارای حيات طيبه‌ای می‌شوند كه خداوند به آن‌ها وعده داده است و ارتباط آن‌ها با محيط بيرون از بين نمی‌رود.

بیشتربخوانید

دستگیری ۲ نفر از عوامل اصلی حادثه تروریستی شهرستان ایذه/ رسیدگی به پرونده در شعبه ویژه دادسرا

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: دستورات امروز به مناسبت برکت و قدوم شهدای گمنام در استان بوشهر صادر شد  که ان شاالله آثار و برکات آن‌ها در زندگی شماها پدیدار شود و دنباله رو آرمان‌های شهدا، امام راحل و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری باشید.

مهر انگیز در حاشیه این بازدید به کاهش جمعیت کیفری و استفاده از ارفاقات قانونی تاکید داشت و گفت: مسئولان قضایی به طور مستمر باید از زندان‌‎ها بازدید و درخواست‌ها و پرونده‌های زندانیان را رسیدگی کنند و تا جایی که قانون اجازه داده از ارفاقات قانونی و یا مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: بوشهر زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *