رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: توانمندسازی اشتغال زندانیان اولویت اصلی دستگاه قضا در حوزه زندانبانی است

15:33 - 28 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۰۸۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: توانمندسازی اشتغال زندانیان اولویت اصلی دستگاه قضا در حوزه زندانبانی است.

خبرگزاری میزان - ظهر روز دوشنبه 28 آذر ماه جلسه بررسی راهکارهای توسعه بازرگانی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری بنیاد تعاون زندانیان کشور با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان مرکز استان، مطهری نژاد مدیر عامل بنیادتعاون کشور، فتحی مدیرکل زندانهای استان، لطفی مدیر بنیاد تعاون استان آذربایجان شرقی و صداریی مهر معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سهند و منطقه آزاد تجاری ماکو در محل جلسات سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

عتباتی در این جلسه که به منظور بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان برگزار می شد اظهارکرد: بهره‌گیری از ظرفیت های موجود در زندان ها برای اشتغال و مهارت آموزی در طول دوران حبس یکی از ضروریات می باشد و استفاده موثر از این فرصت مغتنم زمینه ساز اصلاح و بازگشت سعادتمندانه بزهکاران به جامعه است.

عتباتی ادامه داد: باید از ظرفیتهای کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان در جهت توسعه و توانمندسازی اشتغال زندانیان و حمایت از کارآفرینان نهایت استفاده را کرد.

وی افزود: ما باید به گونه ای برنامه های اصلاحی و تربیتی و اشتغال زایی را در زندان های استان عملیاتی کنیم تا زندانی اصلاح شده و بعد از آزادی، بازگشت مجدد به زندان نداشته باشد.

وی تاکید کرد: در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی ایران، هدف آن است که تمهیداتی فراهم شود که با بازپروری و باز اجتماعی کردن مددجوی زندانی زمینه روی آوردن وی به بزه و در نهایت بازگشت به زندان را از بین برود بر همین اساس و با توجه به اینکه یکی از زمینه‌های بروز جرم، بیکاری و نداشتن شغل است بر همین اساس توانمند کردن زندانیان و کمک به آنها برای حرفه‌آموزی و اشتغال به یک حرفه و شغل آبرومند و درآمدساز، به عنوان یکی از اهداف دستگاه قضایی استان تعریف شده که در دوره تحول به این مهم، توجه دوچندان شده است.

در ادامه این نشست هر یک اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

گفتنی است در پایان این جلسه از زحمات آقایی فر رئیس زندان ماکو و احسان محمدی مسئول اشتغال زندانیان ماکو و اکبری معاون زندان ماکو با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *