یک محکوم به قصاص در استان گلستان با مشارکت خیرین پس از 12 سال آزاد شد

15:25 - 28 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۰۷۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه یک محکوم به قصاص با مشارکت خیرین و پس از 12 سال آزاد شد، گفت: تعداد محکومین به قصاص که امسال در گلستان فرصت زندگی دوباره یافتند، به 16 نفر رسید.

خبرگزاری میزان- جمعی از فعالان تولیدی استان امروز به دعوت دادگستری گلستان برای کمک به آزادی یک محکوم به قصاص، مشارکت کردند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در این گلریزان علاوه بر فعالان بخش تولید استان و خیران، تعدادی از همبندان سابق این محکوم به قصاص هم، حضور داشتند و برای کمک به او قدم پیش گذاشتند .

حیدر آسیابی افزود: خوشبختانه اولیای دم نیز، پادرمیانی دستگاه قضایی و خیران را پذیرفتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

وی ادامه داد: این محکوم به قصاص سال 89 مرگ یک جوان را رقم زده بود و پس از صدور حکم قصاص به درخواست اولیای دم، در زندان و در انتظار اجرای حکم بود.

آسیابی افزود: در چند سال گذشته بارها اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان و ریش سفیدان برای بخشش، پادرمیانی کردند که بی نتیجه بود اما امسال و پس از در نوبت اجرا قرار گرفتن حکم، رایزنی ها با حضور مسئولان قضایی از سر گرفته شد که خوشبختانه نتیجه بخش بود و اولیای دم، به گذشت، راضی شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان با آزادی این مردجوان که حالا در آستانه 40 سالگی است، تعداد محکومین به قصاص که امسال در گلستان فرصت زندگی دوباره یافتند، به 16 نفر رسید.

انتهای پیام/


برچسب ها: گلستان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *