بررسی طرح «شبکه مشارکت شهروندی» / رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران: مردمی‌سازی الگویی مفید برای بهبود فرايندهای مديريت شهری است

11:31 - 28 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۰۴۷۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مردمی‌سازی الگویی مفید برای بهبود فرايندهای مديريت شهری است، گفت: طرح شبکه مشارکت شهروندی بررسی می‌شود.

خبرگزاری میزان - اولین جلسه بررسی کیفی پروژه‌های عملیاتی حوزه‌های تخصصی شهرداری تهران در زمینه مردمی‌سازی مدیریت شهری با حضور محمد علی الفت پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، رضا محمدی مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق، عمادالدین سخایی مدیرکل برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و نماینده سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و مديران كل برنامه‌ریزی و توسعه شهری و نمایندگان تخصصی آن ادارات كل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد علی الفت پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران ضمن تأکید بر ضرورت و اهميت مسئله مردمی‌سازی از نگاه شهردار تهران، بیان کرد: مردمی‌سازی يک الگوی جهاني برای بهبود فرايندهای مديريت شهری و حل مسائل است.

وی با بیان اینکه تاكنون در شهرداری انسجامی برای انجام عمليات‌های مردمی‌سازی نداشتيم، گفت: ۴ سطح سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، اجرا، ترويج و تبيين و نظارت و ۱۱ ابزار برای مردمی‌سازی در حوزه‌های تخصصی شناسايی شده است.

بیشتربخوانید

لغو فروش روزانه طرح ترافیک در تهران تا پایان هفته

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران عنوان کرد: وظيفه ما اين است كه برنامه‌های راهبردی را پيش پای مردم بگذاريم تا به‌عنوان افرادی که نقش اصلی را برعهده دارند، پروژه‌ها را بپذيرند و به سرانجام برسانند.

گفتنی است؛ در این جلسه ۱۱ بند تصویب شد که اهم آن عبارت‌اند از: تمامی ادارات کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری اقدام به بازنگری پروژه‌های عملیاتی مردمی‌سازی و ارسال نظرات نهایی به مرکز نوسازی و تحول اداری می‌کنند.

همچنین ادارات برنامه‌ریزی و توسعه شهری امور شهرسازی و معماری و دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی نسبت به معرفی مشاوران دارای صلاحیت و مورد تأیید در حوزه تخصصی خود اقدام می‌کنند و دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی طرح «شبکه مشارکت شهروندی» را به این مرکز ارسال می‌کند.

تهیه و ارائه سازوکار مشخص جهت تشکیل کارگروه شناسایی املاک شهر تهران و تعیین سازوکار اعطای مشوق‌های مادی و معنوی نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *