رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشریح ثبت نام از کاندیداها و برگزاری انتخابات کمیسیون وزنه‌برداری

10:52 - 28 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۰۴۱۲
دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: کمیته نظارت به زودی صلاحیت‌ها را بررسی خواهد کرد

خبرگزاری میزان - به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، حسین مقامی سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری که در هفته‌های اخیر مسئولیت مدیریت و نظارت بر فرایند ثبت نام از کاندیداها و برگزاری انتخابات سه کمیسیون ورزشکاران، مربیان و داوران را برعهده دارد، اظهار داشت: کمیته نظارت به زودی برای بررسی صلاحیت نامزدهای عضویت و افراد واجد شرایط رای دهی، تشکیل جلسه خواهد داد. مهلت هفت روزه معرفی اسامی افراد واجد شرایط رای دهی در انتخابات کمیسیون‌های سه گانه فوق، عصر روز گذشته (یکشنبه 27 آذر ماه) خاتمه یافته و به دلیل عدم دریافت پاسخ مناسب از هیات های استانی، طی مکاتبه دیگری به واجدین شرایط 48 ساعت فرصت داده شده که به صورت مکتوب اعلام وضعیت کنند.

ثبت نام نامزدها

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری، اضافه کرد: در مهلت مقرر برای ثبت نام نامزدهای کمیسیون‌‌های ورزشکاران، مربیان و داوران، 15 نفر برای عضویت در کمیسیون داوران، 15 نفر برای کمیسیون مربیان و 16 نفر برای کمیسیون ورزشکاران ثبت نام کرده‌اند. 7 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل کمیسیون داوران، 7 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل کمیسیون مربیان و 9 عضو اصلی به اضافه 2 عضو علی البدل کمسیون ورزشکاران باید با رای اعضای واجد شرایط از سراسر کشور، انتخاب شوند. در کمیسیون ورزشکاران ترکیب 4 زن و 7 مرد و در کمیسیون داوران و مربیان عضویت 3 زن و 6 مرد الزامی است.

مقامی در این خصوص ادامه داد: از استان‌ها خواسته‌ایم کسانی را که شرایط رای دهی دارند، معرفی کنند که متاسفانه استان‌ها همکاری لازم را نداشتند. برخی استان‌ها اصلاً افرادی را معرفی نکرده‌اند، چند استان لیست کامل دادند و تعدادی هم جسته گریخته اسامی داده‌اند که آمار درستی نیست و نشان می‌دهد اقبالی از طرف شرکت‌کننده‌ها وجود نداشته یا به درستی ترغیب نشده‌اند. بنابراین تصمیم گرفتیم مجدداً نامه‌ای به هیأت‌ها بزنیم تا کتباً کل نفرات رای‌دهنده معرفی شده را تایید کنند یا اعلام کنند که فردی را برای معرفی ندارند تا اگر در آینده کسی مدعی رای دادن بود، مسئولیت از فدراسیون سلب شده باشد.

نحوه رای‌گیری
وی افزود: رای‌گیری به 2 صورت حضوری در محل فدراسیون یا غیرحضوری (از طریق نرم افزار) انجام خواهد شد. به این منظور کد ملی افراد واجد شرایط رای‌دهی اخذ شده و نام کاربری و رمز عبور برای آنها ارسال می‌شود تا در روی انتخابات، وارد اکانت مربوطه شده و ضمن مطالعه اسامی نامزدها، نسبت به رای دادن اقدام کنند.

بررسی صلاحیت نامزدها و رای‌دهندگان
مقامی تاکید کرد: کمیته نظارت بر برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها مرکب از دبیر فدراسیون، نماینده دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، بازرس فدراسیون و نماینده حقوقی فدراسیون، پس از تعیین تکلیف لیست رای‌دهندگان، تشکیل جلسه داده و صلاحیت نامزدهای ثبت نام شده و افراد واجد شرایط رای دادن را بررسی خواهند کرد.

تاریخ برگزاری انتخابات
وی ادامه داد: این کمیته پس از بررسی صلاحیت ها نسبت به تعیین تاریخ برگزاری انتخابات کمیسیون ها تصمیم گیری خواهد کرد.

اهمیت عضویت در کمیسیون‌ها
حسین مقامی در خصوص کارکرد کمیسیون‌های سه گانه فوق خاطر نشان کرد: سابقاً نماینده ورزشکاران، داوران و مربیان برای حضور در مجامع انتخاباتی توسط رییس یا سرپرست فدراسیون معرفی می‌شد اما برای این که برگزاری مجامع کاملا دموکراتیک باشد، لازم است نماینده هر کمیسیون منتخب واقعی آن جامعه باشد که می‌تواند از بین اعضای کمسیون یا به انتخاب آنان از بیرون معرفی شود. 12 نفر از این 3 کمیسیون وارد مجمع انتخاباتی فدراسیون می‌شوند و چون رای تاثیرگذاری است، وزارت تاکید دارد که عدالت در این خصوص کاملا رعایت شود. در سال‌های آتی که تاثیر کمیسیون‌ها در انتخابات دیده شود، قطعاً حضور پرشورتری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *