لایحه بودجه تا هفته آینده به مجلس تقدیم می‌شود

11:04 - 28 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۰۳۷۵
بررسی‌ها نشان می‌دهد لایحه بودجه 1402 در دولت در حال نهایی شدن است و تا آخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: قرار بود طبق قانون داخلی مجلس لایحه بودجه 1402 کل کشور تا 15 آذر از سوی دولت به مجلس تقدیم شود تا مورد تصویب قرار گیرد،‌ اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد، لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی دولت تصویب شده و هم‌اکنون در مراحل نهایی تصویب در جلسه اصلی دولت قرار دارد، با توجه به اینکه این هفته مجلس تعطیل است، بنابراین لایحه مزبور آخر این هفته و یا اوایل هفته آینده از سوی دولت به مجلس تقدیم می‌‌شود.

در مورد اینکه لایحه بودجه براساس کدام برنامه توسعه تدوین شده، نیز باید گفت: لایحه بودجه 1402 براساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه نوشته شده و امسال لایحه دو مرحله‌ای خواهد بود.

در توضیح بیشتر این مسئله باید گفت: ابتدا ماده واحده و تبصره‌ها و منابع و مصارف کلی بودجه به مجلس ارائه و تصویب می‌شود، سپس جداول پیوست به مجلس می‌رود و تا پایان سال جاری کل بودجه باید به تصویب برسد و نهایی شود.

به احتمال زیاد لایحه بودجه تا آخر هفته جاری در دولت به پایان می‌رسد و از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود.

به گفته مقامات، لایحه بودجه امسال خلاصه شده تبصره‌ها و احکام دائمی از لایحه بودجه جدا شده و جداگانه به مجلس می‌رود همچنین تفویض اختیار بیشتری به استا‌ن‌ها داده شده منابع قابل توجهی برای ایجاد اشتغال اختصاص می‌یابد.

در مورد منابع در قالب تبصره 18 نیز این اطلاع به دست آمد که اتفاقاً تبصره 18 حذف شده و شفاف‌تر شده است.

یکی از سوالات اساسی لایحه بودجه این است که هزینه جاری دولت در لایحه چقدر افزایش می‌یابد، پیگیریها حاکی است، در شرایطی که تورم جامعه 40 درصد است، هزینه‌های جاری هم به عنوان تورم افزایش می‌یابد.

در حال حاضر، لایحه بودجه در صحن اصلی دولت مراحل پایانی را طی می‌کند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *