رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری مازندران: 11 پرونده مهم در آبان‌ماه با تلاش شعب صلحی شوراهای حل اختلاف به سازش ختم شد

9:12 - 28 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۰۱۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در آبان‌ماه امسال 11پرونده مهم با تلاش شعب صلحی شوراهای حل اختلاف بویژه شعب مستقر در زندان به صلح و سازش رسید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در آبان‌ماه امسال 11پرونده مهم با تلاش شعب صلحی شوراهای حل اختلاف بویژه شعب مستقر در زندان به صلح و سازش رسید.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: درپرونده های قصاص ایجاد صلح وسازش و فراهم کردن زمینه گذشت اولیای دم بسیار دشوار است اما با تلاش اعضای شورای حل اختلاف گام های بسیارخوبی برداشته شده است و از 11 فقره پرونده منتهی به صلح و سازش در آذر ماه امسال 2 پرونده با موضوع قصاص منتهی به مصالحه شد

حجت الاسلام والمسامین اکبری عنوان کرد: همچنین 8 فقره پرونده مالی و یک فقره پرونده با موضوع نزاع دسته جمعی منتهی به صلح وسازش شد.

رئیس کل دادگستری مازندران به برقراری صلح و سازش بین اصحاب پرونده در دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر نیز تاکید کرد و گفت: دعوت به صلح وسازش در تمام مراحل رسیدگی به پرونده ها باید مورد توجه قرارگیرد.

وی یکی از دستاوردهای مثبت شعب ویژه مستقر در زندان را کاهش جمعیت زندانیان دانست و تاکید کرد: یکی از وظایف شوراهای حل اختلاف اقدام موثر در برقراری صلح و سازش و کاهش جمعیت زندان هاست و این مهم همواره باید مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *