واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات رئیس سیا

18:53 - 27 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۹۷۴۱
سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در پی شهادت تعدادی از نیروهای پلیس فدرال عراق در اثر انفجار تروریستی در استان کرکوک، این اقدام را محکوم کرد.

خبرگزاری میزان - «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای رئیس سازمان جاسوسی آمریکا در ارتباط با همکاری‌های ایران و روسیه و نیز اتهامات وی علیه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جنگ اوکراین را بی اساس و بخشی از از جنگ تبلیغی آمریکا علیه ایران توصیف کرد.

«کنعانی» گفت: مقامات آمریکایی در تداوم ادعاهای سیاسی بی اساس و اقدامات غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، همکاری‌های متعارف دفاعی و نظامی ایران و روسیه را زیر سوال می‌برند!

وی اظهار کرد: این کارزار تبلیغاتی آمریکایی‌ها که مبنای آن بر دروغ پردازی و فریبکاری قرار گرفته، با اهداف مختلفی از جمله اعمال فشار سیاسی به ایران، دامن زدن به ایران هراسی و سرپوش نهادن بر جنگ طلبی خود صورت می‌گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: همانگونه که بارها اعلام کرده ایم، همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های دفاعی، در چارچوب منافع و مصالح مشترک و منطبق بر حقوق و تعهدات بین المللی دو کشور در حال گسترش است و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

«کنعانی» گفت: جمهوری اسلامی ایران منطبق با منافع ملی خود و ضمن رعایت قوانین و مقررات بین المللی، در تنظیم روابط خارجی خود مستقلانه عمل کرده و از کسی اجازه نمی‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پی شهادت تعدادی از نیروهای پلیس فدرال عراق در اثر انفجار تروریستی در استان «کرکوک»، ضمن محکوم کردن این اقدام با دولت و ملت عراق و همچنین خانواده‌های این عزیزان ابراز همدردی کرده و برای شهدای این اقدام تروریستی علو درجات و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *