رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگرانی‎های بین المللی درباره وضعیت حقوق بشر در کره جنوبی

15:56 - 27 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۹۵۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کره جنوبی در حالی کشورهای دیگر را با کلید واژه حقوق بشر هدف انتقاد قرار می‎‌دهد که در داخل این کشور موارد متعددی از نقض حقوق بشر روی می‌دهد.

خبرگزاری میزان – بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری نشان می‌دهد که نقض حقوق بشر در کره جنوبی طیفی گسترده از موضوعات را در بر می‌گیرد.

با این وجود مقامات کره جنوبی بدون در نظر گرفتن این موارد، در همراهی با غرب، کشورهای دیگر را با کلید واژه حقوق بشر هدف قرار می‌دهند.

به گزارش وب‎سایت سازمان ملل، نگرانی‎های قابل توجهی درباره حقوق بشر در کره جنوبی همچنان وجود دارد؛ تبعیض علیه زنان، اقلیت‌های نژادی و قومی، مهاجران و پناهندگان خارجی، فراگیر است

آزار جنسی در ارتش کره جنوبی

خشونت مبتنی بر جنسیت در نهادهای کره جنوبی ادامه دارد؛ همانطور که چندین مورد سوء استفاده از قدرت و آزار جنسی و خشونت در ارتش کره جنوبی نشان می‌دهد.

در ماه می 2021 یکی از پرسنل زن در ارتش کره جنوبی هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و پس از آن جان خود را از دست داد.

در همان ماه، تایید شد که یک افسر زن دیگر در ارتش کره جنوبی اقدام به خودکشی کرده است؛ او توسط یک مافوق خود هدف تعقیب و آزار قرار گرفته بود.

 در ماه آگوست سال گذشته نیز، یک افسر زن که از بدرفتاری توسط یکی از همکاران ارشدش شکایت کرده بود نیز جسدش در پایگاه محل خدمت خود در یک اقدام مشکوک به خودکشی پیدا شد.

نقض حقوق کارگران

کمیته‌ای برای جلوگیری از مرگ کارگران در اثر خستگی و کار بیش از حد در کره جنوبی تشکیل شده و این کمیته نگرانی‌های خود را در مورد شرایط کار در شرکت‌های این کشور ابراز کرد.

این کمیته همچنین بر تقاضای بالا و رقابت بین شرکت‌ها و عدم وجود حمایت‌ها تاکید کرد؛ یکی از شرکت‎ها، به دلیل موارد متعدد سوء استفاده از کارگران مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

ماه اکتبر 2021، اعتصاب گسترده‌ای در «سئول»، پایتخت کره جنوبی توسط کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری این کشور در اعتراض به شرایط بد کار و نابرابری، سازماندهی شد.

شکایت پلیس کره جنوبی علیه برگزار کنندگان و شرکت کنندگان به دلیل نقض ممنوعیت تجمعات برای جلوگیری از گسترش کرونا ثبت شد و در نهایت 34 نفر در این رابطه تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

جنایات علیه ساکنان خانه‌‎های مخصوص آوارگان

کمیسیون حقیقت و آشتی کره جنوبی، دولت‌های نظامی گذشته این کشور را مسئول قساوت‌های مرتکب شده در یک مرکز مخصوص آوارگان با بودجه دولتی که در آن هزاران نفر از دهه 1960 تا 1980 هدف بردگی و آزار قرار گرفتند، تشخیص داد.

این کمیسیون در ماه آگوست گذشته نتایج اولیه تحقیقات در مورد نقض حقوق بشر در این مرکز، از جمله موارد شدید کار اجباری، خشونت و مرگ را اعلام کرد.

این کمیسیون اعلام کرد که تاکنون 657 مورد مرگ در در این مرکز را تایید کرده است که از آمار قبلی شناخته شده 513 مورد بین سال های 1975 تا 1986 که در سوابق این مرکز ثبت شده، بیشتر بود.

همچنین مشخص شد که پلیس در جنوب شهر «بوسان»، جایی که این مرکز در آن قرار داشت، به طور تصادفی مردم را از خیابان‌ها خارج می‌کرد تا آنها را به این مرکز بفرستند، بدون توجه به اینکه خانه‌ها یا خانواده‌هایشان به راحتی قابل شناسایی هستند، و اغلب به کارمندان این مرکز اجازه می‌داد که با کامیون‌ها آدم‌ربایی را انجام دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *