مقامی: کادر فنی باید پاسخگوی نتایج مسابقات جهانی باشند/ تمام داشته‌های ما همین نفراتی بود که به کلمبیا اعزام شدند

8:45 - 28 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۹۱۸۱
سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ورزشکار در مسابقات فراز و فرود داشته و برخی مسائل فنی که منجر به مدال نشده کادرفنی باید پاسخگو باشد.

حسین مقامی در گفت‌وگو با میزان، درباره نتایج تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی کلمبیا اظهار داشت: قطع به یقین سطح انتظار از وزنه‌برداری در بین جامعه ورزش و مردم خیلی بالاتر از اینهاست، اما بارها اعلام کردم مسیری که در گذشته طی شده بود یک روزی باعث می‌شد تا کفگیر به تک دیگ بخورد. هم اکنون شاهد بودیم که دست وزنه‌برداری خالی شده است. امروز تمام داشته‌های ما همین نفراتی بودند که به کلمبیا اعزام شدند. البته ناگفته نماند ملی‌پوشان تلاش کردند تا بتوانند نتایجی در شأن وزنه‌برداری ایران بگیرند. در هر صورت همیشه مسابقات جهانی از سطح بالایی برخوردار بوده و رقبا هم بیکار نمی‌مانند تا مدال‌ها فقط به ما برسد.

وی اضافه کرد: برگزاری با کیفیت اردوها وظیفه فدراسیون بوده که آن را به نحو احسن انجام دادیم و سعی کردیم تا اردوهای بی‌نقصی را برگزار کنیم. تلاش کردیم اردوها به صورت مستمر با بهترین امکانات برگزار شود. تلاش تیم بر این بود تا نتایج بهتر از همیشه باشد، اما به هر صورت تمام داشته‌های ما همین بود. جزو معدود فدراسیون‌هایی بودیم که با سرپرستی اداره می‌شود، اما باز در 4 رویداد ورزشی تیم فرستادیم. با تمام مشکلات مالی که داشتیم و بدهی‌های فدراسیون، تیم مدیریتی به خوبی وظیفه‌اش را انجام داد.

*یک مدال را مُفت از دست دادیم

مقامی در مورد از دست دادن یک مدال در مسابقات قهرمانی جهان به دلیل مصدومیت معتمدی، تاکید کرد: قطعاً می‌شد با حضور رسول معتمدی یک مدال دیگر به ویترین فدراسیون اضافه کنیم که متأسفانه در مسابقات لیگ از ناحیه آرنج مصدوم شد و یک مدال را مُفت از دست دادیم. اما در هر صورت ورزش حرفه‌ای همین است و مصدومیت‌ها هم در آن اجتناب ناپذیر است. نگاه ما در فدراسیون این است تا مسابقات مهم بین‌المللی پیش رو بهترین نتایج را بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج کسب شده در کلمبیا راضی‌کننده است یا خیر، تصریح کرد: ضمن خسته نباشید به ملی‌پوشان و کادرفنی باید بگویم نتایج از دیدگاه ما قابل قبول نبوده است. قطعاً همین نفراتی که در مسابقات کلمبیا حاضر بودند، شایستگی بیشتری داشتند. همین جا از مردم و جامعه وزنه‌برداری عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم در حرکت مجموع مدال بیشتری بگیریم. ان‌شاءالله در مسابقات آینده نظیر در بازی‌های المپیک و همچنین جهانی و بازی‌های آسیایی با برنامه‌ریزی بهتر و بازدهی بیشتر اتفاقات بهتری در انتظار این رشته باشد.

*نفرات بهتری داشتیم بدون شک آنها را می فرستادیم

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اینکه تلاش داریم امکاناتی که شایسته وزنه‌برداران است تامین کنیم، یادآور شد: وظیفه ما این بود که تا حد توان در بحث لجستیک کار خودمان را به بهترین شکل انجام دهیم، اما اینکه چرا ورزشکار در مسابقات فراز و فرود داشته و برخی مسائل فنی که منجر به مدال نشده کادرفنی باید پاسخگو باشد، کما اینکه آنها تلاش کردند شرایط خوبی فراهم شود تا بچه‌ها به مدال برسند. اما چرا اینکه ورزشکاری مانند مصطفی جوادی با وجود نایب قهرمانی در سال گذشته، در کلمبیا به شرایط ایده‌آل نرسیده و نتوانست مدال خود را تکرار کند باید در کمیته فنی بحث شود تا اگر ایرادی وجود دارد و نقصی وجود داشته بتوانیم آن را برطرف کنیم.

مقامی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون وزنه‌برداری واقعاً دستش بسته بود، زیرا با کمبود مهره مواجه بودیم. اگر نفرات بهتری داشتیم بدون شک آنها را می فرستادیم. مسلماً یکی از اولویت‌های مدیریتی فدراسیون این است که بتوانیم پشتوانه سازی خوبی داشته باشیم تا در هر وزن چند ورزشکار مستعد به تیم ملی معرفی شود تا ورزشکاران احساس نکنند خیلی راحت به تیم ملی می‌رسند. قطعاً اگر هدف و دیدمان به المپیک باشد مانند المپیک 2012 لندن می‌توانیم در دسته فوق سنگین به مدال‌های طلا و نقره دست پیدا کنیم. تصمیم داریم با پشتوانه‌سازی خلأهای موجود را برطرف کنیم، چون حضور ورزشکاران زیاد در اردوها باعث پیشرفت بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *