حضور رئیس کل محاکم در جلسات کمیته رفع اطاله دادرسی در مجتمع‌های قضایی تهران

10:24 - 27 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۸۸۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جلسه کمیته رفع اطاله دادرسی ستاد دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران پیرامون وضعیت رسیدگی به پرونده‌های مسن در مجتمع قضایی کارکنان دولت با حضور رئیس کل محاکم برگزار شد.

خبرگزاری میزان- جلسه کمیته رفع اطاله دادرسی ستاد دادگاه های عمومی و انقلاب تهران پیرامون وضعیت رسیدگی به پرونده های مسن در مجتمع قضایی کارکنان دولت با حضور یحیی جعفری برگزار شد.

یحیی جعفری در این جلسه با اشاره به ماموریت مندرج در سند تحول قضایی پیرامون اطاله دادرسی و تاکیدات رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: در مجموع وضعیت قابل قبولی داریم اما لازم است در مرحله فعلی با ورود به شعب قضایی نسبت به ارائه راهکار رفع اطاله دادرسی، شاهد اثر بخشی بیشتری باشیم.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: در این جلسه مقرر شد، واحد پیگیری مجتمع به جد با شناسایی علل اطاله دادرسی در شعب، نسبت به معد کردن پرونده ها جهت صدور رای اقدام کنید، هرچند در مجتمع کارکنان دولت علت اصلی اطاله دادرسی عدم وصول نظریه های کارشناسی است.

وی در ادامه از جمله مصوبات دیگر این جلسه را استخراج لیست پرونده های قضایی شعب حقوقی به ترتیب سال تشکیل دانست و گفت: انتظار می رود، قضات رسیدگی کننده با اولویت پرونده های مسن نسبت به رسیدگی و اظهار نظر تا آخر سال اقدام کنند .

جعفری در پایان این جلسه اظهار کرد: در این نشست از معاونین ستاد محاکم درخواست شد به لحاظ داشتن ابلاغ دادرسی در رسیدگی به پرونده ها به شعب این مجتمع قضایی کمک کنند.

با توجه به برنامه ریزی کوتامدت و در راستای برنامه های تحولی دادگاه های عمومی و انقلاب تهران، جلسات کمیته اطاله دادرسی در همه مجتمع های قضایی دارای پرونده مسن با حضور رئیس کل محاکم درحال برگزاری است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *