مهلت یک ماهه دادستان گلستان برای ایمن سازی گذرگاه‌ها و راهبندهای ریلی

9:00 - 27 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۸۶۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان گلستان به شرکت راه آهن شمال شرق کشور یک ماه فرصت داد برای ایمن سازی گذرگاه‌های عبور مردم در مسیر خط آهن استان اقدام کند.

خبرگزاری میزان- محمود اسپانلو در بازدید یک روزه خود از خط آهن شمال شرق کشور، به شرکت راه آهن شمال شرق کشور، یک ماه فرصت داد برای ایمن سازی گذرگاه های عبور و مرور مردم در مسیر خط آهن استان اقدام کند.

دادستان گلستان گفت: گذرگاه های عبوری و راهبندها در مسیر خط ریلی استان، ایمن نیست و برای رهگذران و خودروهای عبوری، خطرآفرین است و باید در مهلت تعیین شده ، ایمن سازی شود.

اسپانلو افزود: رودخانه های عبوری در مسیر خط آهن هم نیازمند لایروبی است که در این باره نیز به مسئولان آب منطقه ای استان، تذکر داده شد.

ایمن سازی و مرمت ایستگاه تاریخی راه آهن بندرترکمن با نظارت میراث فرهنگی و ایمن سازی پل هوایی این ایستگاه از دیگر مواردی بود که دادستان گلستان بر اجرای زودتر آن تاکید کرد.

وی گفت: ریل های فرسوده مسیر گرگان به تهران در استان گلستان موقعیت خطرافرینی را ایجاد کرده است که با توجه به حجم بالای مسافر ریلی، راه اهن کشور باید زودتر برای اصلاح و بازسازی خطوط ریلی اقدام کند.

اسپانلو افزود: به سبب فرسودگی خطوط ریلی، حداکثر سرعت قطار در خط آهن گلستان به چهل کیلومتر در ساعت رسیده است.

اسپانلو با اشاره به استقبال مردم استان از حمل و نقل ریلی تاکید کرد: برای رفاه و سلامت مردم، مسولان اجرایی باید تخصیص منابع مورد نیاز برای نوسازی این مسیر را در اولویت پیگیری های خود قرار دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: گلستان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *