رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: حمایت از مسئولان کارآمد و قانون مدار و برخورد با ترک فعل مدیران استمرار دارد

9:08 - 27 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۸۶۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی بر استمرار حمایت های دستگاه قضایی از مسئولان توانمند، دلسوز و کارآمد و همچنین برخورد با ترک فعل برخی مدیران که موجبات تضییع حقوق بیت المال را فراهم آورده اند تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - غلامعلی صادقی در هفتاد و نهمین جلسه این شورا در مجتمع قضایی ولایت مشهد ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه های متولی در امور حفاظت اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: هرچند اقدامات مثبتی در چهارچوب شورای حفظ حقوق بیت المال در زمینه رفع تصرفات و همچنین پیشگیری از تصرفات جدید اراضی ملی و منابع طبیعی به انجام رسیده اما تا رسیدن به حد مطلوب تلاش ها بصورت جهادی و مجدانه توسط مسئولان و نهاهای ذی ربط در مشهد و شهرستانها باید ادامه پیدا کند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی بر استمرار حمایت های دستگاه قضایی از مسئولان توانمند، دلسوز و کارآمد و همچنین برخورد با ترک فعل برخی مدیران که موجبات تضییع حقوق بیت المال را فراهم آورده اند تأکید کرد.

وی با تأکید بر لزوم همگرایی و هم پوشانی اقدامات دستگاه های متولی در زمینه حفظ حقوق بیت المال گفت: هرچند حفظ منافع عمومی و بیت المال یک وظیفه همگانی برای تمامی دستگاه ها و نهادهای دولتی است اما با توجه به اهمیت موضوع؛ دستگاه های متولی اراضی ملی و منابع طبیعی وظیفه بسیار سنگین تری در این زمینه دارند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: تمامی اقدامات مدیران و مسئولان باید مبتنی بر موازین قانونی بوده و در این راستا اقدامات پیشگیرانه باید سرلوحه کار حافظان منافع عمومی قرار گیرد.

صادقی گفت: رؤسای حوزه های قضایی و دادستانها بعنوان نماینده دستگاه قضایی در شهرستانها در کنار سایر دستگاه ها باید با دقت در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات از جمله در زمینه جلوگیری از تضییع و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تأکید بر استمرار حمایت دستگاه قضایی از مسئولان کارآمد و قانون مدار گفت: اقداماتی نیز در اجرای بخشنامه رئیس قوه قضاییه با رویکرد برخورد با ترک فعل مدیران به انجام رسیده و هم اکنون نیز پرونده هایی در این زمینه و در راستای مبارزه با مفاسد در دست تحقیقات و رسیدگی است.

در این جلسه همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به اجرای قانون جامع حدنگار گفت: در این زمینه اقدامات خوبی به انجام رسیده و فعالیت ها در این زمینه باید تا تحقق کامل قانون ادامه پیدا کند.

محمدحسین درودی با اشاره به اهمیت رودخانه ها گفت: حفظ بستر رودخانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و با تلاش های صورت پذیرفت در قالب شورای حفظ حقوق بیت المال میزان قابل توجهی از تصرفات غیرقانونی در بستر رودخانه ها آزاد سازی شده است و این روند با قوت و قدرت ادامه خواهد یافت.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی خواستار اجرای دقیق قانون توسط مسئولان شهری و روستایی شد و افزود: اجرای قوانین مربوط به طرح های قانونی در خصوص روستاها باید با جدیت توسط مسئولان امر دنبال شود چراکه اجرای دقیق قانون از بروز تخلفات و جرائم پیشگیری بعمل می آورد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به تأکیدات مدیریت قضایی و ریاست شورا افزود: همواره از مسئولان قضایی شهرستانها خواسته شده تا با استفاده از ظرفیت های قانونی ضمن اعمال اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و منابع طبیعی به دنبال اعاده به وضع سابق آنها نیز باشند.

درودی گفت: متأسفانه بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم به دلیل عدم رعایت قوانین بوده و همین نکته اهمیت توجه بیش از پیش مدیران و مسئولان به اجرای قانون را به خوبی روشن می کنند.

همچنین در این جلسه فرزاد بهشتی رئیس دبیر خانه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی گفت: اجرای قانون و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی مورد خواست و انتظار ما است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و سرپرست دادسرای ناحیه 7 مشهد ویژه شهرسازی ضمن تقدیر از اقدامات اعضای گفت: در راستای اجرای مصوبات شورا از دستگاه های همچون گذشته حمایت بعمل خواهیم آورد.

گفتنی است در این جلسه دادستان عمومی و انقلاب سبزوار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی این شهرستان گفت: برگزاری 14 جلسه و 67 مصوبه از دستاوردهای اقدامات مسئولان در سبزوار با هدف حفظ حقوق بیت المال بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *